آمار بازدیدکنندگان: 697036    کاربران آنلاین: 45


omn  منابع

ln

فهرست گزیده مقالات عملیات روانی و تهدید نرم و حوزه‌های وابسته در مطبوعات؛ فصل زمستان1390

مهرناز ندیری

اشاره
آنچه در پی می‌آید فهرست گزیده مقاله‌هایی در زمینه عملیات روانی و تهدید نرم در حوزه ارتباطات، اینترنت و اطلاع‌رسانی، تبلیغات و روابط عمومی، جنگ نرم، جنگ و رسانه می‌باشد که در فصل زمستان1390 در مطبوعات کشور به چاپ رسیده است. مواردی که خارج از این فاصله زمانی در مطالب زیر دیده می‌شود، مربوط به تأخیر در انتشار نشریه مربوطه است.

ارتباطات
- «آدم‌خواری، هدیه کریسمسِ رسانه غربی در سال آخرالزمان!: جنون رسانه‌ای برای رسیدن به مخاطب بیشتر به توحش کشید». الناز خمامی‌زاده، روزنامه جوان، ش 3583 (6 دی1390): 10.
- «آزادی اطلاعات به مثابه یک حق بنیادین». روزنامه اطلاعات، ش 2453 (27 بهمن1390): 4.
- «آسیب‌های ماهواره بر خانواده: در گفت‌وگو با دکتر مجید ابهری، آسیب‌شناسی اجتماعی مطرح شد». محمد رضوانی‌نیا، روزنامه خراسان، ش 15، 18 (5 دی 1390): 12.
- «اخلاق در انتخابات؛ بایدها و نبایدها: شاخص اصلی انقلاب ما فرهنگی و عقیدتی است و رعایت اخلاقیات در انتخابات، ضامن سلامت آن است». علی علی‌تقوی‌راد، سال12، ش3334 (9 بهمن1390): 10.
- «اخلاق نگارش». ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال14، ش 168 (آذر1390): 4-11.
- «ارتباط فراموش شده». علیرضا ضیاعی، روزنامه کیهان، ش20123 (26 دی1390): 7.
- «اعتیاد به رسانه، معضل جدید: مقابله با تأثیرات سوء محصولات رسانه‌ای با تأکید بر کسب "سواد رسانه‌ای"». شهرام خرازی‌ها، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1511 (28 آبان1390): 60-61.
- «امام باقر(ع) پایه‌گذار انقلاب فرهنگی اهل بیت(ع)». محمد دانش‌پور، روزنامه خراسان، ش18017 (7 دی1390): 12.
- «اهمیت رسانه در عصر معاصر». حمید ربیعی، روزنامه رسالت، سال26، ش7451 (15 دی1390): 17.
- «بازگشت مرداک "اخبار جهان" تازهِ در راه است». روزنامه شرق، ش1468(30 بهمن1390): 6.
- «بررسی رابطه بین مصرف رسانه‌های ارتباط جمعی(ماهواره، رادیو، تلویزیون، روزنامه، اینترنت و ویدئو) و دین‌داری با تأکید بر مصرف رادیو و تلویزیون(مطالعه موردی شهر قم)». مهدی بختیاری، فصلنامه دین و رسانه، سال9، ش98 (تابستان1390): 64- 84.
- «بررسی ضرورت اهمیت و چارچوب‌های فقه رسانه: جای خالی فقه رسانه در جهان ارتباطات امروز». محمد رضایی نمین، روزنامه کیهان، ش20112 (12 دی1390): 6.
- «برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای در کمین خانواده‌ها: مراقبت و برنامه‌ریزی فرهنگی، ضرورت اساسی پدران و مادران». نرگس حسین‌زاده، روزنامه ایران، سال17، ش4979 (14 دی1390): 14.
- «بفرمایید تأثیر». محمدمهدی کتابدار، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن1390): 11-12.
- «بی. بی. سی در رابطه با ملت ایران سابقه خصمانه دارد: پاسخ مهمانپرست به "مردم‌سالاری" در رابطه با تقابل رسانه‌ای بریتانیا با ایران». علی ودایع، روزنامه مردم‌سالاری، ش2847 (19 بهمن1390): 3.
- «بهره‌گیری از رسانه برای جلوگیری از بحران». ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر1390): 16.
- «تأثیرگذاری شبکه‌های ماهواره‌ای قابل کتمان نیست: وزیر ارشاد در پاسخ به"شرق"». لیلا ایاز، روزنامه شرق، ش1432 (12 دی1390): 19.
- «تأثیر ماهواره بر روابط خانوادگی». معصومه شیرمحمدی، روزنامه رسالت، سال27، ش7448 (12 دی1390): 6.
- «تهاجم فرهنگی نتیجۀ خلاء فکری مسلمانان». محمد غزالی مصری، ماهنامه تبیان، ش78 (آبان1390): 89-90.
- «جای خالی فقه رسانه در جهان ارتباطات امروز: بررسی ضرورت اهمیت و چارچوب‌‌ها، فقه رسانه». روزنامه کیهان، ش20112 (12 دی1390): 6.
- «چه کنیم یار مهربان باقی بماند». رضا قربانی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن1390): 50.
- «"حوزه" گام‌های خوبی در زمینه فقه ارتباطات برداشته است: رئیس پژوهشکده مطالعات دینی در گفت‌وگو با قدس». روزنامه قدس، سال25، ش6876 (4دی1390): 10.
- «"خانواده"ها را سرزنش نکنیم: گفت‌وگو با فریدون صدیقی، مدرس ارتباطات درباره کارکرد مجلات خانوادگی». مریم زمانیان، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1511 (28آبان1390):67-69.
- «خشم جعبه جادو!: تأثیر خشونت رسانه‌ای بر سلامت کودکان». هفته‌نامه سروش، سال 33، ش1505 (16مهر1390): 37.
- «دستاوردهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی انقلاب اسلامی: در گفت‌وگو با شفیعی سروستانی و عباسی‌مهر». پریسا جلالی، روزنامه رسالت، سال27، ش7481 (26بهمن1390): 5؛ ش7482 (27 بهمن1390): 5.
- «دوغ از دوشاب کتاب‌ها مشخص نمی‌شود: نظام بهرامی کمیل در گفت‌وگو با مدیریت ارتباطات مطرح کرد». سمیه سلطانی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش20 (بهمن1390): 44-45.
- «رسانه‌های غربی را تحریم کنید: به منظور مقابله به مثل با تعطیلی پرس. تی. وی در لندن». سینا تکاور، روزنامه جوان، ش3608 (10بهمن1390): 6.
- «رقابت در جذب مخاطب: نگاهی به چگونگی فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای». روزنامه همشهری، سال20، ش5584 (5 دی 1390): 10.
- «رسانه: رسانه در مقام فرهنگ، صنعت، متن و فناوری». پترهوسفیلد، ترجمه منادا نادعلی، فصلنامه دین و رسانه، سال9، ش98 (تابستان1390): 85-99.
- «سیاست‌های فرهنگی‌مان مشخص نیست: ارزیابی ابراهیم فیاض از نسبت ما و ماهواره‌ها». روزنامه، سال20، ش5584 (5 دی1390): 11.
- «شرط داشتن شهر الکترونیکی». امیر اعلایی، روزنامه اعتماد، ش2327 (20بهمن1390): 9.
- «100شبکه در افق رسانه‌ای ایران1404: آیا ایران به یکی از غول‌های رسانه‌ای جهان تبدیل خواهد شد؟(در پی افتتاح شبکه اسپانیولی زبان"هیسپان تی. وی"». الناز خمامی‌زاده، روزنامه جوان، ش3610 (12بهمن1390): 20.
- «طلیعه افول قدیمی‌ترین وسیله ارتباط جمعی». قاسم سرافرازی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن1390): 67-68.
- «ضرورت بازخوانی اندیشه‌های امام راحل(ره) در رسانه ملی». محمدجواد جعفریان، روزنامه رسالت، سال27، ش7482 (27بهمن 1390): 5.
- «فرهنگ ماهواره قبل از تکنولوژی آن». روزنامه پیام زمان، ش2175 (17 دی 1390): 9.
- «فقه رسانه، رویکرد جدید فرهنگ عمومی اسلامی». محمدصادق دهنادی، روزنامه جوان، ش3605 (6بهمن 1390): 8.
- «فقه رسانه: گفتاری از آیت‌الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی در دانشکده صدا و سیما». روزنامه جمهوری اسلامی، سال33 (7 دی 1390): 9.
- «فقه نگاه به رسانه‌های جمعی تصویری» سیدحمید میرخندان(مشکات)، فصلنامه دین و رسانه، سال 9، ش98
(تابستان1390): 39-63.
- «فناوری‌های جدید و روابط رسانه‌ای». ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر1390): 11-13.
- «کاوشی نظری در رابطه دین و رسانه برای دستیابی به رسانه دینی». سید عبدالرسول علم‌الهدی، فصلنامه دین و رسانه، سال 9، ش98 (تابستان1390): 11-38.
- «کسب قدرت به هر قیمتی تبدیل به اولویت رسانه‌ای شده است: مدیر کل دفتر مطالعات رسانه‌ها در گفت‌وگو با ایران». روزنامه ایران، ش4976 (10دی1390): 4.
- «گسترش شبکه‌های ارتباطی: چگونه پیشتاز بمانیم؟». مسعود بینش، سیما مهذب حسینیان، ماهنامه تدبیر، سال22، ش232 (شهریور1390): 68-73.
- «مالکیت فکری: تجلی ایده». محمود صادقی، ماهنامه تدبیر، سال22، ش232 (شهریور1390): 14-19.
- «ماهواره‌ها فقط ماهواره نیستند». رضا منتظری، روزنامه همشهری، سال20، ش 5584 (5 دی1390): 11.
- «متهمان ردیف اول شایعه‌پردازی». عظیمی مروی، روزنامه خراسان، ش18046 (15بهمن1390): 8.
- «موج دوم فناوری رسانه‌ای». حسن نجفی سولاری، روزنامه جام‌جم، سال12، ش3326 (26 دی1390): 3.
- «نباید با پیروی از غرب به خانواده صدمه زد: کارشناسان از پیامدهای ترویج فرهنگ غرب می‌گویند». نرگس محمدی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1506 (23 مهر 1390): 68-69.
- «ناکامی‌های بزرگ امریکا در صحنه جهانی». روزنامه اطلاعات، ش25222 ( 19 دی 1390): 12.
- «نسبت میان مهندسی فرهنگی و رسانه». مصطفی انصافی، روزنامه کیهان، ش20123 (26 دی1390): 10.
- «نقد رسانه‌ای چیست؟». امیدعلی مسعودی، هفته کتاب‌ ماه کلیات، سال14، ش 169 (دی1390): 112-115.
- «نقش ارتباطات توسعه در توسعه‌یافتگی کشورهای جهان سوم[نقد و بررسی کتاب ارتباطات توسعه در جهان سوم]». زهرا جعفری، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال 14، ش 165 (شهریور 1390): 43-47.
- «نقض آشکار حقوق رسانه‌ای از سوی مدعیان دمکراسی: بررسی علل حقوق تعطیل شبکه پرس. تی. وی در گفت‌وگو با کارشناسان حقوقی». روزنامه حمایت، ش 2443 (15بهمن1390): 4.
- «نگره‌ای بر تطبیق فرهنگی هویت شهری و رسانه‌های گروهی». عقیل منصوری، روزنامه جوان، ش 3592 (17 دی1390): 8.
- «واعظی: آثار پرفسور مولانا به شدت مورد نیاز نخبگان جامعه است». روزنامه کار و کارگر، سال22، ش2987 (8 دی1390): 10.
- «وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعدۀ پیگیری داد: پس از گذشت دو ماه از انتشار اخبار مبنی بر فروش اطلاعات شخصی کاربران توسط اپراتورها». روزنامه شرق، سال9، ش 1434 (14دی1390): 8.
- «همذات پنداری با برنامه‌های ماهواره‌ای». عباس اردهالی، روزنامه رسالت، سال26، ش7479 (24 بهمن1390): 6.
- «هنر برقراری ارتباط مؤثر: اگر مهارت‌های ارتباطی را بشناسیم در محیط کار و زندگی می‌توانیم رابطه بهتری با اطرافیان برقرار کنیم». معصومه اسدی، روزنامه جام‌جم، سال12، ش3324 (22 دی 1390): 14.

اینترنت و اطلاع‌رسانی
- «آیا پلیس فیس‌بوک را چک می‌کند؟: در گفت‌وگوی معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا عنوان شد». سیما میدانی، ماهنامه مهندسی ارتباطات، ش16 (1 دی 1390): 14-15.
- «ارتباط فرزندان، رایانه و اینترنت؛ آنچه هست- آنچه باید باشد». مریم سادات کاظمی، روزنامه قدس، سال 25، ش6896 (28 دی 1390): 9.
- «استفاده از فضای مجازی راهکار دور زدن تحریم‌هاست: گفت‌وگو با دکتر شهیندخت خوارزمی پژوهش‌گر، مؤلف و مترجم کتاب‌های توسعه». امیرعباس تقی‌پور امیرلعلی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 13-19.
- «اجتماعات مجازی، بیم‌ها و امیدها». سلیمان پاک‌سرشت، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن1390): 22.
- «اعتصاب اینترنتی!؛ به مجلس بگویید "لطفاً اینترنت را سانسور نکن"!: به دزدی پایان دهید، نه آزادی». امیرحسین کریمیان، روزنامه قدس، سال 25، ش6897 (29 دی 1390): 14.
- «افشای مشخصات متهمان، تجویز قانونی یا نقض حریم خصوصی؟: حقوق متهمان در گفت‌وگوی حمایت با کارشناسان حقوق بررسی شد». روزنامه حمایت، ش2247 (22 دی 1390): 4.
- «اما و اگرهای بازی‌های رایانه‌ای». روزنامه جام‌جم، سال 14، ش 3321 (18 دی 1390): 14.
- «این فیس‌بوک پرماجرا!: نگاهی به تأثیرات اجتماعی شبکه‌های اجتماعی». طهورا مهدوی، روزنامه رسالت، سال 26، ش 7450 (14 دی 1390): 7.
- «اینترنت انقلاب نمی‌کند». روزنامه شرق، سال 9، ش 1433 (13 دی 1390): 7.
- «بازی‌هایی که دیگر "بازی" نیستند!: تأثیرات بازی‌های رایانه‌ای بر اندیشه نوجوانان». محمد رضایی، روزنامه قدس، سال 25، ش 6909 (16 بهمن 1390): 15.
- «بالاخره اپراتور سوم با نام راتیل آمد». ماهنامه مهندسی ارتباطات، ش16 (1 دی 1390): 18-19.
- «بچه‌ها و اینترنت». پرنده افشاری، ماهنامه پیام‌ زن، سال 20، ش 229 (فروردین 1390): 76- 77.
- «بهشت پنهان راهزنان اینترنتی: چالش "درّه هکرها" در برابر دستاوردهای درّه سیلیکون». روزنامه قدس، سال 25، ش6881 (10 دی 1390): 14.
- «تخصصی کردن شبکه‌ها: رویکردی برای جلب رضایت سلیقه‌ها: نگاهی به تحولات خود در تلویزیون». مازیار شیبانی‌فر، روزنامه قدس، سال 25، ش 6883 (12 دی 1390): 5.
- «پاس‌کاری توپ اختلال در اینترنت توسط مسئولان: حقوق کاربران نادیده گرفته می‌شود». روزنامه شرق، سال 9، ش 1463 (24 بهمن 1390): 8.
- «پرونده‌ای برای یک رؤیا: از ایمیل ملی تا شبکه ملی اطلاعات». روزنامه قدس، سال 25، ش 6916 (25 بهمن 1390): 14.
- «5 فناوری تکان‌دهنده جهان در 5 سال آینده!». روزنامه ابتکار، ش 2203 (1 دی 1390): 12.
- «پوزخند آزادی‌ بیان به تمسخر پیامبران دین اسلام و مسیحیت: اعتراضات جهانی به انتشار کاریکاتور ضد دینی در فیس‌بوک». الناز خمامی‌زاده، روزنامه جوان، ش 3599 (26 دی 1390): 19.
- «پیامبر(ص) از چه جاذبه‌هایی برای نشر اسلامی بهره می‌گرفتند؟: روش‌شناسی سیره تبلیغی پیامبر(ص) در گفت‌وگو با معاون پژوهشی مرکز تخصصی تاریخ اسلام». محمد بیدارمنش، روزنامه قدس، سال 25، ش6912 (19 بهمن 1390): 8-9.
- «تعریف یکپارچه فیلترینگ برای شرکت‌های اینترنتی». حامد شفیعی، روزنامه شرق، سال 9، ش 1447 (1 بهمن 1390): 8.
- «تظاهرات مجازی». مجتبی حاجی جعفری، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 32.
- «جرایم رایانه‌ای پاسخی به نیازهای فضای مجازی: در گفت‌وگوی حمایت با دکتر علی نجفی توانا مطرح شد». وحیده کریمی، روزنامه حمایت، ش2444 (16 بهمن 1390): 3.
- «جزیره اینترنتی!؛ تغییرات در شبکه ارتباطات و اطلاعات ایران جدی است: بیم‌ها و امیدهای جدایی "اینترنت" ملی از اینترنت "جهانی"». روزنامه قدس، سال 25، ش6883 (12 دی 1390): 14.
- «بیایید در جهان مجازی هم آدم باشیم! آدم!». علی عظیمی، ماهنامه مهندسی ارتباطات، ش 16 (1 دی1390): 22- 23.
- «جهان در تسخیر فناوری اطلاعات خواهد بود: مرور رویدادهای سال 2011 و پیش‌بینی 2012 دنیای فناوری اطلاعات». روزنامه شرق، سال9، ش 1432 (12 دی 1390): 8.
- «جهان رسانه‌ای و هویت مجازی: خانه‌هایتان را در دامنه‌های کوه آتشفشان بنا کنید». سیدرضا صائمی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1506 (23 مهر 1390): 52-54.
- «"جی‌میل" ممکن است به اخلالگران کمک کند: عضو گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه». حامد شفیعی، روزنامه شرق، ش1465 (26 بهمن 1390): 19.
- «چشم به راه اینترنت ملی: به بهانه اختلالات اخیر در اینترنت». علیرضا خمسه، روزنامه رسالت، ش 7481 (26 بهمن 1390): 7.
- «چگونه اسرار خود را به فضای مجازی بسپاریم؟: گفت‌وگو با مهندس سحرخیز، طراحی مدلی برای حفظ حریم خصوصی داده‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی». بهاره صفوی، روزنامه جام‌جم، سال12، ش 3334 ( 9 بهمن 1390): 12.
- «حامل بی‌روح پیام: نگاهی دیگر به نارسایی‌هایی چت نوشتاری». نگین حسینی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 9-10.
- «حذف کاغذ و حرکت به سمت دولت دیجیتالی: همه آنچه که در مورد دولت الکترونیک باید بدانیم». ماهنامه مهندسی ارتباطات، ش16 (1 دی 1390): 8-9.
- «حریم خصوصی شهروندان در اندیشه‌های امام خمینی(ره)». محمد فکری، روزنامه اطلاعات، ش25240 (15 بهمن 1390): 6.؛ ش25241 (16 بهمن 1390): 5.
- «حضور پررنگ‌تر اینترنت در فضا: مفهوم اینترنت فضایی مقوله جدیدی نیست و در آینده‌ای نه چندان دور، اینترنت به اعماق منظومه شمسی نفوذ می‌کند». فرانک فراهانی‌جم، روزنامه جام، سال 12، ش3333 (8 بهمن 1390): 12.
- «حلقۀ گمشده امنیت در دنیای دیجیتال: هکرها می‌توانند از چاپگر شما یک بمب ساعتی بسازند». فرانک فراهانی‌جم، روزنامه جام‌جم، سال12، ش3313 (10 دی 1390): 12.
- «خرده‌فرهنگ تازه‌ای به نام پیامک: اس. ام. اس، ابزار اطلاع‌رسانی یا اسباب سرگرمی». معصومه طاهری، روزنامه جوان، ش 3599 (26 دی 1390): 11.
- «در هر 60 ثانیه جهان به روز می‌شود: اتفاقات جهان فناوری با اعداد و ارقام». روزنامه شرق، سال 9، ش1428 (7 دی 1390): 8.
- «دستیابی به موفقیت با کمک شبکه‌های اجتماعی». رؤیا مرسلی، روزنامه دنیای اقتصاد، سال 10، ش 2564 (9 بهمن 1390: 30.
- «دشمن‌شناس "دوست فراموش کن" شده‌ایم: گفت‌وگو با محسن اردستانی مدیر جوان سایت "مبارزه کلیپ" و فعال نهضت سایبری». معصومه طاهری، روزنامه جوان، ش 3612 (15 بهمن 1390): 10.
- «دفاع از حریم خصوصی در فضای مجازی». روزنامه حمایت، ش2453 (27 بهمن 1390): 6.
- «دگردیسی غول‌های اینترنتی!: صفحه خانه‌های باستانی از آغاز تا کنون». امیرحسین کریمیان، روزنامه قدس، سال 25، ش 16898 (1 بهمن 1390): 14.
- «دولت الکترونیک در ایران: چالش‌های پیش‌ رو و راهکارها براساس مدل پذیرش فناوری TAM». محسن مولایی نسب، مریم امیری ابوالوردی، ماهنامه تدبیر، سال21، ش228 (اردیبهشت 1390): 83-89.
- «راه‌هایی برای مقابله با جرایم رایانه‌ای: حفظ حریم خصوصی و اقتداری ملی». وجیهه تیموری، روزنامه اطلاعات، ش25250 (27 بهمن 1390): 5.
- «رایانه و تشویق اذهان عمومی: سازنده، توزیع‌‌کننده و نگهدارنده بازی رایانه‌ای علیه ایران در معرض مجرمیت هستند». پدرام صادقیه، روزنامه همشهری، سال20، ش5585 (6 دی1390): 3.
- «سایه روشن یک شبکه اجتماعی: مالکیت 5/1 میلیارد دلاری زاکر برگ در هشت سالگی" فیس‌بوک"». روزنامه شرق، سال9، ش1460 (19 بهمن 1390): 8.
- «سه ضلع نیمه شکسته فناوری اطلاعات». حامد گل‌جان اکبری، ماهنامه مهندسی ارتباطات، ش16 (1 دی 1390): 12-13.
- «شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های دینی». کاظم مزینانی، روزنامه رسالت، سال 27، ش 7458 (25 دی 1390): 19.
- «شگرد شرکت‌های اینترنتی برای فریب مردم». روزنامه جام‌جم، سال12، ش3336 (11 بهمن 1390): 17.
- «طرحی برای بازپس‌گیری حق فراموش شده کاربران: اتحادیه اروپا قوانین جدید درباره حریم شخصی آنلاین تدوین کرد». روزنامه شرق، سال 9، ش1450 (8 بهمن 1390): 8.
- «غرق شدن در دریای صفر و یک: اعتیاد باعث نابودی انسان‌ها می‌شود و اعتیاد به اینترنت نیز از این قاعده مستثنی نیست». علی اصغر بهبهانی، روزنامه جام‌جم، سال12، ش3321 (19 دی 1390): 14.
- «فروش اطلاعات مشترکان تجویز قانونی یا نقض حریم خصوصی؟: واگذاری اطلاعات مشترکان تلفن همراه به شرکت‌های خدماتی موجب اعتراض گردید». پدرام صادقیه، روزنامه حمایت، ش2411 (4 دی 1390): 4.
- «فضای مجازی متأثر از فضای انقلابی باشد: سرمایه‌گذاری جدی در حوزۀ فناوری اطلاعات در کشور رخ نداده است: اجرای اتصال فیبر نوری منازل با امکانات فعلی». ماهنامه مهندسی ارتباطات، ش16 (دی 1390): 4-7.
- «فناوری‌های سبز». روزنامه اطلاعات(ضمیمه)، ش25235 (9 بهمن 1390): 6.
- «فناوری سبز». روزنامه اطلاعات(ضمیمه)، ش 25187 (6 آذر1390): 6؛ ش25197 (20 آذر 1390): 6؛ ش25203 (27 آذر 1390): 6؛ ش25209(4 دی 1390):6؛ ش25215 (11 دی 1390): 6؛ ش25221 (18 دی 1390): 6؛ ش 25226 (25 دی 1390): 6.
- «فیس‌بوکی‌ها! گرفتار دام شیادان نشوید». سعید مساجدی‌نیا، روزنامه قدس، سال25، ش6913 (20 بهمن 1390): 15.
- «قحطی اطلاعات: نگاهی به آمارها در مرکز آمار ایران». امیرهادی انواری، روزنامه شرق، سال9، ش 1439 (20 دی 1390): 5.
- «کاربردهای فناوری همراه در جامعه اطلاعاتی». روزنامه اطلاعات، ش 25250 (27 بهمن 1390): 17.
- «کدام اینترنت، کدام کمپین اجتماعی». مهدی جلیلی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 33.
- «کمپین‌ها برای چه به صدا درمی‌آیند». سید تقی کمالی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 20-21.
- «کمپین‌ها، مبارزان اطلاعاتی در فضای مجازی هستند: گفت‌وگو با دکتر بهزاد دوران». هاجر شادمانی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 27- 28.
- «کمپین‌های مجازی نماینده تمام فعالان اجتماعی نیستند». زینب کوهبار، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 30- 31.
- «کمپین‌های واقعی و مجازی: شباهت‌ها و تفاوت‌ها». مرضیه خلقتی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 34-35.
- «کودکان ما و بازی‌های رایانه‌ای». عارفه خوروش، ماهنامه پیام‌ زن، سال20، ش 18015 (تیر 1390): 6-12.
- «لزوم رعایت حریم خصوصی شهروندان». روزنامه حمایت، ش2411 (4 دی 1390): 4.
- «ماشین پیش‌گو، آینده را به تصویر می‌کشد: ماشین‌های پیش‌گو، ابرکامپیوترهایی هستند که حجم زیادی از اطلاعات را پردازش می‌کنند». فرانک فراهانی‌جم، روزنامه جام‌جم، سال 12، ش3319 (17دی 1390): 12.
- «محدودیت اینترنت سوای فیلترینگ و کاهش پهنای باند: طبق قانون برنامه پنجم توسعه فاز اول شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال1390 و فاز دوم آن تا سال1394 اجرا می‌شود». حمیدرضا ضیایی‌پرور، قنانه انفرادی، روزنامه همشهری، سال20، ش5597 (20 دی 1390): 9-11.
- «مدیر گروه پژوهشی جامعه اطلاعاتی پژوهشکده علوم ارتباطات: کمپین‌ها نقاط ثقل جامعه اطلاعاتی». الهه حسینی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 25-26.
- «مردم کره شمالی در رؤیای دسترسی به اینترنت: آینده اینترنت پس از مرگ مدعی کارشناسی اینترنت چیست؟». روزنامه شرق، سال9، ش1424 (3 دی 1390): 8.
- «نسبت مبهم شبکه ملی اطلاعات با اینترنت بین‌الملل: فاز نخست زیرساخت خدمات دولت الکترونیکی در خرداد 91 تکمیل می‌شود». روزنامه شرق، سال9، ش1440(21 دی 1390): 8.
- «نقش رسانه‌های اجتماعی در کمپین‌های اجتماعی». محمدمهدی مولایی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن1390): 29.
- «نگاهی به حجم حضور کمپین‌ها». مهیا برکت، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 23- 24.
- «نگاهی به حوزه فناوری اطلاعات در ایران». روزنامه ایران، ش25236 (10 بهمن 1390): 17- 18.
- «نوجوانان در دنیای دیجیتال». علیرضا ضیاعی، روزنامه کیهان، ش20135 (13 بهمن1390): 7.
- «وابستگی به دنیای مجازی: از اینترنت چه می‌دانید؟». روزنامه اعتماد، سال9، ش2329 (24 بهمن 1390): 9.
- «وزارت اطلاعات در حال برنامه‌ریزی برای راه انداختن موتور جست‌وجو و ای‌میل بومی است». سعید نوری آزاد، روزنامه جام‌جم، سال12، ش3336 (11 بهمن 1390): 4.
- «هر کالایی را بهر کاری ساختند: ارائه چند پیشنهاد برای خرید کالاهای حوزه آی. تی و دیجیتال». مریم عسگری، ماهنامه مهندسی ارتباطات، ش16 (1 دی 1390): 24.
- «هفت غلط مصطلح در برنامه‌ریزی استراتژیک فناوری اطلاعات». رضا کرمی، ماهنامه تدبیر، سال 22، ش230 (تیر 1390): 24- 28.
- «هکرها علیه اسرائیل!». روزنامه رسالت، سال26، ش7451 (15 دی 1390): 17.

تبلیغات و روابط عمومی
- «اثربخشی در تبلیغات». فرزاد مقدم، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال 1390): 40-45.
- «اثربخشی فنون رسانه‌ای در روابط عمومی». ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر1390): 17-18.
- «احمد یحیایی ایله‌ای خطاب به نویسندگان کتاب‌های روابط عمومی: نمره تحقیقات در روابط عمومی ایران صفر است». آزاده صادقی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 46-49.
- «استراتژی عملیات و نسبت آن با استراتژی کسب و کار». سهراب خلیلی شورینی، حسین سلیمیان، ماهنامه تدبیر، سال22، ش232 (شهریور 1390): 86-89.
- «استراتژی‌های بازاریابی پنهان در عصر نوین». احمد سرداری، ماهنامه تدبیر، سال22، ش230 (تیر1390): 50-55.
- «استفاده و محدودیت‌های تبلیغاتی قومی». سیمین راد، روزنامه دنیای اقتصاد، سال10، ش2579 (27بهمن 1390): 30.
- «انیمیشن‌های تبلیغاتی و فرهنگی: علل کاهش جذابیت تیزرهای انیمیشن». مریم اکبرلو، روزنامه رسالت، سال27، ش7455 (20 دی 1390): 19.
- «اولویت رسالت در دهه چهارم انقلاب تبلیغ فرهنگ جهانی اسلام است: مهندس سید مرتضی نبوی در میزگرد تحلیلی- تخصصی رسالت مطرح کرد». صالح اسکندری، روزنامه رسالت، سال26، ش7453 (18 دی 1390): 7.
- «این نسخه ماهواره‌ای شفا نمی‌دهد: مردم به تبلیغات داروهای بدون مجوز توجه نکنند». لیلا خطیب‌زاده، علیرضا بندی، روزنامه ایران، سال 18، ش4993 (5 بهمن 1390): 15.
- «بازاریابی بدون تبلیغات». مایکل فیلیپس، سالی راسبری، ماهنامه چاپ و تبلیغات، سال3، ش28 (مهر1390): 36-39.
- «بازاریابی براساس شناخت سرفصل‌های ذهنی بازار هدف». رضا مشیری‌مقدم، ماهنامه تدبیر، سال21، ش228 (اردیبهشت 1390): 18- 27.
- «بازاریابی بین‌المللی». ماهنامه چاپ و تبلیغات، سال3، ش27 (شهریور1390): 72-73.
- «بازاریابی مدرن». ماهنامه چاپ و تبلیغات، سال3، ش27 (شهریور 1390): 66-71.
- «بازاریابی و تبلیغات شطرنجی». ماهنامه چاپ و تبلیغات، سال3، ش27 (شهریور1390)، 56-59.
- «بازی تا سرحد مرگ». سعید کریمی، روزنامه اعتماد، سال9، ش2331 (26بهمن1390): 9.
- «برچسب‌های تبلیغاتی، زخمی بر چهره شد: سالانه یک میلیارد تومان صرف پاک کردن برچسب‌های تبلیغاتی از در منازل و دیوارهای شهر می‌شود». روزنامه جام‌جم، سال12، ش3336 (11 بهمن 1390):14.
- «بررسی روابط رضایتمندی مشتریان با وفاداری آنان». علی رستمی، سمیرا سادات پورحسینی، ماهنامه تدبیر، سال22، ش232 (شهریور 1390): 55-63.
- «بررسی عصر رسانه‌های فراگرفت: عملیات رسانه‌ای غرب و گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای به مثابه جنگ نرم علیه جمهوری اسلامی ایران». روزنامه جمهوری اسلامی ایران، سال33، ش9384 (9بهمن1390): 11؛ ش9386 (11بهمن1390): 7.
- «بزرگ‌ترین و جاذب‌ترین کسب‌وکار دنیا». محمد معماریان، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 71-73.
- «بیلبوردهای خاکستری». رضا وزیری، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات ش20 (سال1390): 50-53.
- «پادشاهی شبکه‌های اجتماعی». روزنامه رسالت، سال26، ش7450 (14 دی1390): 7.
- «پس از 45سال[روابط عمومی]». پژمان موسوی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 36.
- «پست مستقیم؛ راه‌حلی نوپا در بازار تبلیغات». ماهنامه صنعت چاپ، سال29، ش357 (آبان 1390): 10-13.
- «پیامک‌های تبلیغاتی؛ وقت و بی‌وقت شهروندان». فریده عباسی، روزنامه اطلاعات، ش25221 (18 دی 1390): 5.
- «پیام مشخص برای مخاطب مشخص: عوامل موفقیت در تبلیغات پست مستقیم». اسکندر جهانبانی، ماهنامه صنعت چاپ، سال 29، ش357 (آبان1390): 14-18.
- «پیام‌های بازرگانی و مصرف‌زدگی مخاطب». محمد رئیسی، روزنامه ایران، ش5003 (17 بهمن 1390): 13و15.
- «پیشگیری از تکثیر غیرمجاز با برخورد قانونی یا اقدامات فرهنگی؟: بررسی نتایج 4سال مبارزه با تکثیر غیرمجاز محصولات سمعی و بصری در سالروز تصویب این قانون در گفت‌وگوی حمایت با کارشناسان حقوقی». روزنامه حمایت، ش2429 (26 دی 1390): 4.
- «5 دقیقه با روابط عمومی: روابط عمومی بی‌رسانه، شیر بی‌یال و دم و اشکم است». حسین قوامی، ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر 1390): 52-53.
- «تابلوهای تبلیغاتی در پایتخت کم می‌شود: پایه‌های بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر تهران از 2400 پایه بنر تبلیغاتی به 1400 پایه کاهش می‌یابد». روزنامه جام‌جم، سال12، ش3341 (17بهمن 1390): 17.
- «تأثیر تعمیم بر تصویر برند». مهسا حریری، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال1390): 72-77.
- «تأثیر مالکیت فکری و مالکیت صنعتی بر بازاریابی داخلی و صادرات محصولات». احمد بذلی، ماهنامه تدبیر، سال22، ش232 (شهریور1390): 20-23.
- «تأثیر هیجان در رفتار مصرف‌کننده». فرشته رئیس روحانی، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال 1390): 86-93.
- «تبلیغات اخلاقی: زمینه‌ساز انتخاب اصلح: نامزدهای انتخاباتی؛ افزایش مشارکت و سالم‌سازی فضای انتخابات مجلس نهم». معصومه نعمتی، روزنامه رسالت، سال27، ش7476 (19 بهمن 1390): 18.
- «تبلیغات از گفتار تا کردار». مسعود صادقی، ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر 1390): 9-25.
- «تبلیغات انتخاباتی و یک علامت سؤال بزرگ!». محمدرضا متانت، روزنامه رسالت، ش7465 (16 بهمن 1390): 17.
- «تبلیغات در دوره معاصر». ماهنامه چاپ و تبلیغات، سال3، ش27 (شهریور1390): 74- 77.
- «تبلیغات زیر حسی و نامرئی». روزنامه دنیای اقتصاد، سال10، ش2572 (18بهمن 1390): 30.
- «تبلیغ در نشریات». ماهنامه چاپ و تبلیغات، سال3، ش28 (مهر1390): 20-28؛ ش30 (آذر1390): 84-86.
- «تبلیغ سبک زندگی غربی در دوره ضعف رسانه‌های بومی: نقش امریکا در تولید محتوای رسانه‌های افغانستان». فرزاد مرادی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1506 (23 مهر1390): 63.
- «تبلیغ یا تهدید؟: نیم‌نگاهی بر جایگاه پیام‌های بازرگانی در تلویزیون». سیدرضا صائفی، هفته نامه سروش، سال33، ش1514 (26آذر1390): 32.
- «تلاش استعمار پیر برای اثرگذاری بر افکار عمومی: نگاهی به شکل‌گیری شبکه بی. بی. سی فارسی». هفته‌نامه سروش، سال33، ش1507 (30 مهر 1390): 66-67.
- «تلاش برای رسیدن به بیش از 95درصد رضایتمندی مشتریان». ماهنامه مدیریت ارتباطات بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال1390): 38-39.
- «جایگاه استراتژی‌های محصول و ظرافت: در استراتژی کسب و کار». حسین سلیمیان، مصطفی وحیدزاده، ماهنامه تدبیر، سال22، ش243 (آبان1390): 75-79.
- «جستاری بر تبلیغات شهری در تهران». ایمان ملاجعفری، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال1390): 46-49.
- «چرا ستاره‌ها نباید روی بیلبوردها باشند: بررسی وضعیت حضور چهره‌ها در تبلیغات ایران». بنفشه رحمانی، روزنامه شرق، سال9، ش1426 (5 دی 1390): 12.
- «حالا دیگر همه ما بازاریابیم: تکنیک بازاریابی و فروش». تام فرنچ، لورا لیبرگ و پائول مک‌گیل؛ ترجمه عادله جاهدی، روزنامه دنیای اقتصاد، ش2567 (12 بهمن 1390): 30.
- «حرفه‌ای‌گری بی. بی. سی و تبلیغات سیاسی غیرمستقیم: گفت‌وگو با دکتر امیدعلی مسعودی». هفته‌نامه سروش، سال33، ش1507 (30 مهر 1390): 68-69.
- «حمید ضیایی‌پرور از کتاب‌های روابط عمومی می‌گوید: لنگه کفش هم نعمتی است». سمیر سلطانی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 42-43.
- «خلاق‌ترین بیلبوردهای جهان». ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال1390): 100-101.
- «12سال یکه‌تازی در میدان آگهی و تبلیغات». ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال1390): 94- 95.
- «راهکارهای روابط عمومی». محمد صحت، ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر1390): 34-35.
- «راهنمای مدیران به سمت بازاریابی و تبلیغات». ماهنامه چاپ و تبلیغات، سال3، ش28 (مهر1390): 30-35؛ ش30 (آذر1390): 32-37.
- «رسالت برای جذب مخاطب منافع ملی را زیر پا نگذاشته است[گفت‌وگو با حمیدرضا مقدم‌فر]». روزنامه رسالت، ش7453 (18 دی1390): 7.
- «رسانه‌ها و روابط عمومی». مسعود صادقی، ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر1390): 4-5.
- «روابط عمومی برای آزادی سیاسی، بهبود اقتصادی، پیشرفت فنی و عدالت اجتماعی: پیام اتحادیه جهانی روابط عمومی». ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر1390): 7-10.
- «روابط عمومی معماری برند و هنر تولید شعار». حسن خسروی، ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر1390): 19-25.
- «روابط عمومی و چالش‌های فرهنگی و اخلاقی آن». اسماعیل قدیمی، ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر1390): 34-43.
- «سایه سنگین تبلیغات ماهواره‌ای روی سلامت: گزارش ایران از تقلب‌های ماهواره‌ای با فروش داروهای مکمل‌های چاقی و لاغری». مریم وادی‌پور، روزنامه ایران، سال17، ش5010 (26 بهمن 1390): 15.
- «سلاح تبلیغات استراتژیک: فیلسوفان یهودی و مترجمان سکولار». روزنامه کیهان، ش20138 (12 بهمن 1390): 8.
- «شیوه‌های تبلیغات». ماهنامه چاپ و تبلیغات، سال3، ش27 (شهریور1390): 34-37.
- «ضرورت توجه به مبانی روابط عمومی در ایران و جهان». میرزا بابا مطهری‌نژاد، ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر1390): 2-3.
- «فرهنگ را حالا با مصرف صرف می‌کنیم: مصرف‌گرایی ارمغان غرب برای ما». محمدصادق دهنادی، روزنامه جوان، ش3612 (15 بهمن 1390): 8.
- «کارکرد استانداردسازی و انطباق در آگهی‌های تلویزیونی». علی سلیمانی بشلی، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال1390): 24-32.
- «کارگزاران سنتی روابط عمومی نویسندگان اصلی کتاب‌های این حوزه هستند». آزاده صادقی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن1390): 39.
- «کلاهبرداری با طعم مرگ از طریق تبلیغات ماهواره‌ای». روزنامه خراسان، ش18015 (5 دی 1390): 6.
- «کلی‌گویی و تکرار در کتاب‌های روابط عمومی راهی به سوی ناکجاآباد». آزاده صادقی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن1390): 40.
- «گام‌های بلند برای اصلاح و زیباسازی چهره تهران». ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال 1390): 58-65.
- «گرافیک محیطی». قباد شیوا، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال1390): 54-57.
- «گزارش روابط عمومی». ماهنامه روابط عمومی، ش80 (آذر 1390): 14-15.
- «مبانی تدوین استراتژی کسب و کار: ساختار صنعت یا قابلیت‌های درونی». مصطفی وحیدزاده، حسین سلیمیان، محمد تاج‌الدین، ماهنامه تدبیر، سال22، ش233 (مهر1390): 88-93.
- «مدل ایرانی روابط عمومی با بیانیه تهران جهانی می‌شود: به مناسبت برگزاری سمپوزیوم روابط عمومی». محمد مصطفی‌نژاد، روزنامه جوان، ش3593 (18 دی 1390): 8.
- «مشارکت‌جوئی». مسعود بینش، ماهنامه تدبیر، سال21، ش229 (خرداد 1390): 90-93.
- «معرفی ایده‌های نو در تبلیغ دین: با برگزاری نخستین جشنواره، نوآوری‌های تبلیغ دینی صورت می‌گیرد». روزنامه ایران، ش5007 (20بهمن 1390): 12.
- «معرفی تبلیغات خلاق جهان». ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال1390): 102- 117.
- «نگارش در روابط عمومی». ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 78- 80.
- «هر نویسنده‌ای فکر می‌کند کتابش شاهکار است[روابط عمومی]». ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 37- 38.
- «هنر نهم، مدیریت بازاریابی». جواد گنجه ایرانی، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ش20 (سال1390): 16-17.
- «یک رسوایی دیگر در دستگاه تبلیغاتی انگلیس: اعتراف بی. بی. سی به ساخت مستندهای سفارشی». روزنامه رسالت، ش7481 (26 بهمن 1390): 3.

جنگ نرم
- «آوردگاه جنگ نرم». حمید نوبهار، روزنامه ایران، سال17، ش4995 (6 بهمن 1390): 14.
- «تحول علوم انسانی، خط مقدم جنگ نرم». سید جمال‌الدین حسینی، روزنامه ایران، سال17، ش4995 (6 بهمن 1390): 13.
- «توصیه‌های قرآن درباره جنگ نرم». خلیل منصوری، روزنامه کیهان، ش20133 (11 بهمن 1390): 6.
- «جنگ روانی نفت و اقتصاد». محمد ناظمی، روزنامه رسالت، ش7471 (13 بهمن 1390): 2.
- «جنگ نرم برضد ایران: توطئه یا توهم». حسن قائم‌پناه، ماهنامه تبیان، ش78 (آبان 1390): 91-93.
- «جنگ نرم علیه وحدت امت اسلامی». روزنامه رسالت، ش7476 (19 بهمن 1390): 6.
- «جنگ نرم و راهبردهای عملیاتی از دیدگاه قرآن کریم». علی احمدلو، روزنامه کیهان، ش20128 (5 بهمن 1390): 6؛ ش20132 (10 بهمن 1390): 6.
- «جنگ نرم و سلطه اقتصادی راهبرد استکبار جهانی در منطقه است: فرمانده نیروی زمینی ارتش». روزنامه ایران، سال17، ش4982 (17 دی 1390): 2.
- «چشم‌انداز آینده ایران روشن است: در آستانه حماسه نهم دی‌ماه کتاب"فتنه‌گران و جنگ نرم علیه انقلاب در نگاه امام خمینی(ره)" رونمایی شد». روزنامه کیهان، ش20109 (8 دی1390): 10.
- «چین، امریکا و جنگ نرم!». روزنامه رسالت، سال27، ش7463 (1 بهمن 1390): 7.
- «دانشگاه نقطه کانونی جنگ نرم». محمد عبداللهی، روزنامه کیهان، ش20107 (6 دی 1390): 12.
- «راه‌های مدیریت روانی جامعه در جنگ نرم». خلیل منصوری، روزنامه کیهان، ش20123 (26 دی 1390): 6.
- «رهبر انقلاب در پیامی با تسلیت شهادت دانشمند جوان شهید احمدی روشن: از مجازات مرتکبان و عاملان پشت صحنه این جنایت چشم‌پوشی نخواهیم کرد». امیرعباس تقی‌پور، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 5-6.
- «زنان و جنگ نرم». فاطمه سادات حیدری، روزنامه رسالت، سال27، ش7447 (1 دی 1390): 7.
- «شبکه‌های اجتماعی و سناریوهای جدید جنگ نرم». سهیل بنی‌فاطمه، روزنامه رسالت، سال27، ش7447 (11 دی 1390): 7.
- «فساد اخلاقی و انحراف فکری از برنامه‌های جنگ نرم دشمن است: حداد عادل مطرح کرد». روزنامه رسالت، سال27، ش7447 (5 دی 1390): 3.
- «قدرت نرم: قدرت نرم، پیچیده‌ترین و خطرناک‌ترین تهدید علیه امنیت ملی کشورها». ابراهیم تیموری خانمیری، روزنامه رسالت، سال27، ش7468 (27 بهمن 1390): 5.
- «مساجد باید در تحولات سیاسی نقش داشته باشند: حسینی در مراسم رونمایی از کتاب‌های "تهاجم خاموش" و "نفاق"». روزنامه ایران، سال17، ش4980 (14 دی 1390): 9.
- «مشابه و مشابه‌سازی در جنگ نرم». خلیل منصوری، روزنامه کیهان، ش20138 (17 بهمن 1390): 6.
- «مسخ فرهنگی در جنگ نرم». کاظم قربانی، روزنامه کیهان، ش20122 (25 دی 1390): 6.
- «نسبت ترجمه علوم انسانی سکولار و جنگ نرم در ایران: عزت‌الله فولادوند، یهودزادگان و اصلاح‌طلبان». پیام فضلی‌نژاد، روزنامه کیهان، ش20139 (18 بهمن 1390): 8.
- «نقدی بر فضای باروتی جنگ نرم». محمدکاظم انبارلویی، روزنامه رسالت، ش7470 (12 بهمن 1390): 2.
- «نگاهی به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه علم و تکنولوژی». پریسا جلالی، روزنامه کیهان، ش20138 (17 بهمن 1390): 5؛ ش20139 (18 بهمن 1390): 5؛ ش20140 (19 بهمن 1390): 5.
- «نگاهی به دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی و چالش‌های پیش‌ رو: آرمان‌خواهی فرهنگی خودباوری ملی». صدیقه توانا، روزنامه کیهان، ش20141 (20 بهمن 1390): 5؛ ش20142 (23 بهمن 1390): 5.
- «نگاهی به مفهوم قدرت نرم». سهیل بنی‌فاطمه، روزنامه رسالت، سال27، ش7450 (14 دی 1390): 7.
- «واشنگتن، تهران و مصاف نرم در خاورمیانه». محمدرضا متانت، روزنامه رسالت، سال26، ش7450 (14 دی 1390): 7.
- «هراس‌افکنی؛ راهبرد عملیات روانی غرب علیه ایران». علی قاسمی، روزنامه کیهان، ش20105 (4 دی 1390): 12.
- «هیجانی از جنس توهم: تلاش غرب برای پر رنگ کردن هالووین». سحاب فاطمی، روزنامه رسالت، ش7484 (30 بهمن 1390): 7.

جنگ و رسانه

- «آخرین تلاش‌های غرب». علی قاسمی، روزنامه کیهان، ش20140 (19 بهمن 1390): 12.
- «آرایش ارتش سری: نگاهی به روش‌ها و تکنیک‌های بی. بی. سی فارسی». فرشاد مهدی‌پور، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1507 (30 مهر 1390): 58-60.
- «آشتی پنهان استراتژی نوین چین در روابط دیپلماسی». بهروز دینی و پریسا یعقوبی، روزنامه ایران، ش5004 (17 بهمن 1390): 5.
- «ارتش سری روشنفکران: تعامل "عزت‌الله فولادوند" با "علی دهباشی" در حلقه حجله بخارا دمکراتیزاسیون، همجنس‌بازی و حلقه پنج‌شنبه‌ها». پیام فضلی‌نژاد، روزنامه کیهان، ش20142 (23 دی 1390): 8.
- «از این عصا نیست بمیر!: بررسی اهمیت و فضیلت خشم‌آفرینی برای دشمنان از دیدگاه قرآن». محمدباقر پورمنصوری، روزنامه کیهان، ش20139 (18 بهمن 1390): 6.
- «استراتژی ایران در حوزه دفاع سایبری تشریح شد: در گفت‌وگوی اختصاصی سردار دکتر جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل با همشهری». فرحناز مصطفوی، روزنامه همشهری، سال20، ش5606 (3 بهمن 1390): 6.
- «استراتژی بی‌ثبات‌سازی سیاسی: نقشه راه عملیات جاسوسی psb برای گسترش ایدئولوژی امریکایی». پیام فضلی‌نژاد، روزنامه کیهان، ش20134 (12 بهمن 1390): 8.
- «افزایش خطر جنگ‌های سایبر». زکریا مولانا، روزنامه رسالت، سال27، ش7481 (26 بهمن 1390): 7.
- «امنیت در فضای مجازی». نازنین محمدپور، روزنامه رسالت، سال27، ش7481 (26 بهمن 1390): 7.
- «اهمیت بعد انتخاباتی 90». روزنامه رسالت، سال27، ش7463 (1 بهمن 1390): 17.
- «بسیج رسانه‌ها برای اخراج منافقین از عراق: کارشناسان معتقدند رسانه‌ها باید برخورد دوگانه غرب با تروریسم را در سطحی گسترده به اطلاع افکار عمومی جهان برسانند». مریم هدیه‌لو، روزنامه جام‌جم، سال12، ش3314 (11 دی 1390): 10.
- «بیداری اسلامی و گسترش شبکه‌های ارتباطی: نسبت میان مهندسی فرهنگی و رسانه». مصطفی انصافی، روزنامه کیهان، ش20123 (26 دی 1390): 10.
- «بی‌طرفی صدای امریکا، فقط یک ادعا است: روایت دکتر سیدرضا نقیب‌السادات از عملکرد بلندگوی دولت امریکا». محمدابراهیم ترقی‌نژاد، روزنامه جام‌جم، ش3350 (29 بهمن 1390): 11.
- «پرده‌برداری از موشک وال‌استریت2012: معترضین امریکایی آرام و قرار ندارند». علیرضا صادقی، روزنامه رسالت، سال26، ش7452 (17 دی 1390): 8.
- «پروژه دشمن برای انتخابات». علی قاسمی، روزنامه کیهان، ش20122 (25 دی 1390): 12.
- «پشت منبر، روی دیوار: بازخوانی کارکرد رسانه‌ها در انقلاب57». وحید اقدسی، روزنامه جام‌جم، ش3344 (20 بهمن 1390): 10.
- «تاریخ تهاجم فرهنگی در ایران: پیشینه تاریخی تهاجم فرهنگی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری». محمد قربانی گلشن‌آبادی، روزنامه رسالت، سال27، ش7456 (21 دی 1390): 17.
- «تاکتیک‌های رسانه‌های امریکا هنگام تسلیم در برابر ایران». فرهاد مهدوی، روزنامه کیهان، ش20105 (4 دی1390): 12.
- «تجدید حیات لیبرالیسم فرهنگی؟!: دردمندانه با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی». مصطفی روزبهانی، روزنامه کیهان، ش20117 (18 دی 1390): 10.
- «تحلیل رسانه‌های خارجی از تبعات مسدود شدن تنگه هرمز». محمد تیجانی، روزنامه خراسان، ش18018 (8 دی 1390): 12.
- «تشویق به تحریم انتخابات غفلت یا جرم؟: سلسله گزارش‌های آسیب‌شناسی "انتخابات" از منظر "حقوق"». روزنامه حمایت، ش2425 (20 دی 1390): 6.
- «تنگه برمودا: گزارش "وطن امروز" از توانایی‌های ایران در جنگ الکترونیک(دریادار سیاری: مثل آب خوردن تنگه هرمز را می‌بندیم)». سمانه اکوان، روزنامه وطن امروز، سال4، ش810 (10 دی 1390): 1و3.
- «تنگه هرمز، برگ برنده ایران برای مقابله با تهدیدهای غرب: در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی شد». فائقه انوار، روزنامه خراسان، ش18018 (8 دی 1390): 12.
- «توصیه‌های رهبر انقلاب درباره 9دی در گفت‌وگو با اصغر آب‌خضر: نقطه جوش ملت». روزنامه کیهان، ش20108 (7 دی 1390): 12.
- «تهدیدهای سایبری جنگ نامتقارن است: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور». فرحناز مصطفوی، روزنامه همشهری، سال20، ش5607 (5 بهمن 1390): 6.
- «جاسوسی در دام اشراف اطلاعاتی: نگاهی به دستگیری جاسوسCIA در ایران». محمدرضا متانت، روزنامه رسالت، سال26، ش7439 (1 دی 1390): 6.
- «جایگاه پرنده‌های جاسوس در استراتژی جدید امریکا: آیا پنتاگون به دنبال احیای دوران رقابت‌های تسلیحاتی است؟». ترجمه محمدامین آبادی، روزنامه کیهان، ش20132 (10 بهمن 1390): 12.
- «"جنگال"؛ مبنای نبرد در عصر جدید: فرونشاندن هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی امریکا، نشانی از قدرت ایران در جنگ الکترونیک است». کتایون مافی، روزنامه جام‌جم، سال12، ش3316 (13 دی 1390): 10.
- «جنگ نرم و راهبردهای عملیاتی اسلام از دیدگاه قرآن کریم: تکلیف به اندازه توانایی». علی احمدلو، روزنامه کیهان، ش20143 (24 بهمن 1390): 6.
- «جنگ‌های هوشمند با تلفات اندک». وحیدرضا نعیمی، روزنامه همشهری، سال20، ش5621 (23 بهمن 1390): 16.
- «چرا رسانه‌های غربی از بعضی اظهارات استقبال می‌کنند؟: بررسی اظهارنظرهای مقامات مختلف دولتی پیرامون بستن تنگه هرمز و بازتاب خارجی آن». روزنامه مردم‌سالاری، ش2816 (8 دی 1390): 3.
- «حماسه 9دی، حماسه نسل سومی‌ها بود». روزنامه رسالت، سال27، ش7451 (15 دی 1390): 5.
- «خروج از زندان رسانه‌ای امریکا: ریشه‌های جنبش "وال استریت" در گفت‌وگوی ایران با دکتر علی انتظاری». مهدی امام بخش، روزنامه ایران، سال17، ش4980 (15 دی 1390): 15.
- «دانشگاه نقطه کانونی هدف‌گذاری دشمن». محمد عبداللهی، روزنامه کیهان، ش20098 (26 آذر 1390): 12؛ ش20104 (3 دی 1390): 12؛ ش20107 (6 دی 1390): 12.
- «"دکستر" آموزش قتل به شیوه امریکایی: درامی که مرز خشونت رسانه‌ای تاریخ امریکا را در هم شکست». الناز خمامی‌زاده‌، روزنامه جوان، ش3593 (18 دی 1390): 8.
- «دوستداران بی. بی. سی در ایران!: گزارشی از واکنش‌ها به حمایت خانه سینما از مستندسازان بازداشت شده». هفته‌نامه سروش، سال33، ش1504 (9 مهر 1390): 33-35.
- «دیپلماسی دوشخصیتی و افسردگی سیاسی». حسن بشیر، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش21 (بهمن 1390): 7-8.
- «دیپلماسی عمومی امریکا؛ ایده‌هایی برای جنگ اندیشه‌ها: روایت‌های نادرست تاریخی و پیامدهای آن». پیترگروس؛ ترجمه محمدرضا بلوردی، روزنامه اطلاعات، ش25207 (1 دی 1390): 12.
- «"دیپلماسی" یا "ترفند" بریتانیا در ایران: مطالعه موردی پخش فارسی سرویس جهانی بی. بی. سی.». مجید تفرشی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1507 (30 مهر 1390): 62-65.
- «راهکارهای پیگیری حقوقی تجاوز پهپاد امریکایی به حریم هوایی ایران: در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی شد». فائقه انوار، روزنامه خراسان، ش18012 (1 دی 1390): 12.
- «رسالت رسانه‌های غالب، مدیریت افکار عمومی: گفت‌وگو با کارشناسان سواد رسانه‌ای». معصومه طاهری، روزنامه جوان، ش3608 (10 بهمن 1390): 9-10.
- «رسانه و سبک زندگی: سبک زندگی در معرض تهدید استحاله فرهنگی». شهرام خرازی‌ها، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1506 (23 مهر 1390): 54-56.
- «رسانه‌ها در خدمت انقلاب اسلامی: انقلاب‌های بزرگ، رسانه‌های بیدار». روزنامه اطلاعات، ش25245 (20 بهمن 1390): 5.
- «رسانه‌ها و ترویج سبک زندگی غربی: دکتر تژا امیرفخرایی(سرمایه‌داری لیبرال فرهنگ مناسب با این ساختار بسط می‌دهد)». مریم زمانیان، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1506 (23 مهر 1390): 61-62.
- «سپر رسانه‌ای در برابر امواج مهاجم: اهمیت پرداختن به انقلاب اسلامی توسط صدا و سیما». ابوالقاسم رحیمی، روزنامه کیهان، ش20143 (24 بهمن 1390): 10.
- «3 سناریو برای یک واقعیت: یادداشتی از دکتر علی‌اصغر پورعزت درباره نحوه گذار غرب از بحران وال‌استریت». روزنامه ایران، سال17، ش4980 (15 دی 1390): 14.
- «سیاست رسانه‌ای دشمن در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی». روزنامه رسالت، سال27، ش7466 (8 بهمن 1390): 2.
- «صهیونیسم و سودای غلبه بر رسانه‌های فراگیر». مصطفی انصافی، روزنامه کیهان، ش20108 (7 دی 1390): 10.
- «طوفان فتنه و کشتی بصیرت». رضا جاودان، روزنامه رسالت، سال27، ش7456 (21 دی 1390): 7.
- «عذر آوردن در همراهی با حق یعنی فتنه: دکتر قنبری در گفت‌وگو با ایران و در تبیین معرفتی از مفهوم فتنه». روزنامه ایران، سال17، ش4976 (11 دی 1390): 12.
- «عملیات روانی امریکا علیه ایران در دوران دفاع مقدس». روزنامه جمهوری اسلامی، سال33، ش12 (21 دی 1390).
- «عملیات نوین سانسور در شبکه‌های غربی: نگاهی به پوشش خبری جنبش وال‌استریت در رسانه‌های خبری». سیاوش رسولی، روزنامه کیهان، ش20123 (26 دی 1390): 10.
- «عوامل مؤثر در شکل‌گیری حماسه نهم دی‌ماه 88». حسین بابایی، علی قاسمی، روزنامه کیهان، ش20108 (7 دی 1390): 12.
- «کاهش مشارکت و ایجاد چالش امنیتی برنامه مشترک فتنه، ضدانقلاب و نظام سلطه برای انتخابات مجلس». روزنامه کیهان، ش20147 (29 بهمن 1390): 2.
- «گسترش جنگ با سانسور امریکا: سقوط آزادی بیان برای ششمین سال پیاپی». علی ودایع، روزنامه مردم‌سالاری، ش2834 (1 بهمن 1390): 14.
- «مبارزه بی‌سرانجام بین‌المللی با تروریسم: بررسی پدیده تروریسم از منظر حقوق بین‌الملل». روزنامه حمایت، ش2453 (27 بهمن 1390): 4.
- «مدیر مسئول کیهان در برنامه دیروز، امروز، فردا: سخنان رهبر معظم انقلاب شلیک به پاشنه آشیل امریکا بود». روزنامه کیهان، ش20138 (17 بهمن 1390): 14.
- «مشکل رسانه‌های داخلی احساس ضعف است: انتقاد از کم‌کاری رسانه‌های ایرانی در"جشنواره کاریکاتور سقوط وال‌استریت"». محمدرضا عابدینی، روزنامه جوان، ش3589 (13 دی 1390): 18.
- «مقابله با تهاجم فرهنگی، پیام هر روز عاشورا». سیدعلی میرخلیلی، روزنامه قدس، سال25، ش10 (21 دی 1390).
- «می‌خواهند جریان فتنه را زنده کنند: فرمانده کل سپاه با اشاره به طرح‌های دشمن برای ایجاد آشوب در جریان انتظامات مجلس نهم». روزنامه جوان، ش3591 (15 دی 1390): 6.
- «نقش رسانه‌ها در میزان جرم». روزنامه حمایت، ش2446 (18 بهمن 1390): 6.
- «نقش رسانه در ناهنجاری‌های خانواده». هایده آبادیان، ماهنامه تبیان، ش78 (آبان 1390): 73-76.
- «واکاوی حماسه مردمی 9دی و علل پیدایش آن: اسلام‌ستیزی؛ نوک پیکان فتنه 88». پریسا جلالی، روزنامه کیهان، ش20108 (7 دی 1390): 5؛ ش 20109 (8 دی 1390): 5.
- «هم‌پوشانی رسانه‌ای فتنه‌گران و جریان انحرافی: تحرکات انتخاباتی گروه‌های سیاسی برای مجلس نهم چگونه رقم می‌خورد». رضا پورعلوی، روزنامه جوان، ش3582 (5 دی 1390): 2.

Skip Navigation Links