آمار بازدیدکنندگان: 697034    کاربران آنلاین: 43


omn  منابع

ln

فهرست گزیده مقالات عملیات روانی و تهدید نرم و حوزه‌های وابسته در مطبوعات؛ فصل بهار و تابستان 1390

مهرناز ندیری

اشاره
آنچه در پی می‌آید فهرست گزیده مقاله‌هایی در زمینه عملیات روانی و تهدید نرم در حوزه ارتباطات، اینترنت و اطلاع‌رسانی، تبلیغات و روابط عمومی جنگ نرم، جنگ و رسانه می‌باشد که در فصل بهار و تابستان 1390 در مطبوعات کشور چاپ شده است. مواردی که خارج از این فاصله زمانی در مطالب زیر دیده می‌شود مربوط به تأخیر در انتشار نشریه مربوط است.

ارتباطات
- آزادی بیان پذیرفته‌ترین اصول حیات اجتماعی». پیتر جونز، ترجمه عزت‌اله فولادوند، روزنامه آرمان روابط عمومی، ش1639 (18 خرداد 1390): 9.
- «آشکارترین پدیده روانی جمعی». هفته‌نامه سروش، سال 33، ش1494 (1 مرداد1390):67.
- «آموزش شهروندی کارکرد مهم رسانه محسوب می‌شود: گفت‌وگو با دکتر علی‌اصغر محکی». پدرام صادقیه، روزنامه همشهری(ضمیمه)، سال19، ش5417 (9 خرداد 1390):7.
- «اباحی‌گری ارمغان رسانه‌های غربی». سهیل بنی‌فاطمه، روزنامه رسالت، سال26، ش7327 (11 مرداد1390):7.
- «اجلاس‌های جامعه اطلاعاتی: رویکردها و نتایج: در گفت‌وگو با سیاوش شهشهانی، حمید شهریاری، داوود زارعیان». جاوید سرایی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال 15، ش 38 (اردیبهشت1390): 17-4.
- «اخلاق رسانه‌ای؛ رسانه اخلاقی: درباره اخلاق حرفه‌ای». مصطفی یاسینی، روزنامه رسالت، سال26، ش7259 (18 اردیبهشت1390):19.
- «ارتباطات در جهان معاصر؛ تحول اندیشه‌ها، نهادها و عملکرد ارتباطی». سرور کلیایی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت 1390): 65-62.
- «ارتباطات دینی؛ کارکردها و وظایف». امیر مسعودی، ماهنامه رادیو، سال8، ش49 (اسفند1389): 21-18.
- «ارتباطات زمینه توسعه و بالندگی». روزنامه اطلاعات(ضمیمه)، ش25032 (26 اردیبهشت1390):10.
- «اصول و ارزش‌هایی که در حوزه رسانه‌ای گم شده است». حسن دیده‌بان، روزنامه ایران، سال17، ش4874 (5 شهریور1390):14.
- «انسان و جامعه در کهکشان ارتباطات». روزنامه اطلاعات(ضمیمه)، ش25032 (26 اردیبهشت1390):1 و7.
- «انگاره‌سازی رسانه‌ای از "دیگری مقابل "ما"». علی‌اصغر محکی، روزنامه همشهری، سال19، ش5374 (20 فروردین1390):10.
- «اهمیت و ضرورت آزادی بیان». سیدحسین اسحاقی، روزنامه آرمان روابط عمومی، ش1625 (31 اردیبهشت1390):18.
- «بی‌طرفی رسانه‌ای؛ بایدها و چالش‌ها: تلاش برای ابهام‌زدایی از مفهومی چالش‌برانگیز». عباس رضایی ثمرین، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1495 (8 مرداد1390):61-60.
- «تأثیر رسانه بر فرهنگ جامعه». مجید لنگرودی، روزنامه اطلاعات، ش25022 (13 اردیبهشت1390):6.
- «تأثیرگذاری اقتصاد بر ارتباطات بین‌الملل: پایان عصر ایدئولوژی‌ها و آغاز روزگار بازی کارت‌های اقتصادی». حمید سلیمانی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش10 (اسفند1389):50.
- «تأثیر منفی رسانه». سیدمحمد حاجی‌سیدجوادی، روزنامه همشهری، سال19، ش5396 (14 اردیبهشت1390):8.
- «تعاملات و ارتباطات در جامعه علمی». زینب قربانی دشتکی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش145 (فروردین 1390): 46-44.
- «تفاوت‌های خبر در رسانه‌های غربی و اسلامی». روزنامه جوان، سال13، ش3469 (16 مرداد1390):11.
- «جامعه ایرانی و جولان "شبه خبر" در رسانه‌ها: یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود». روزنامه قدس، سال24، ش6711 (10 خرداد1390):15.
- «چرا رسانه‌های عامه‌پسند مورد پسند عامه‌اند؟. فرشید مقدم سلیمی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1496 (15 مرداد1390):61.
- «چه کسانی رسانه‌های غربی را اداره می‌کنند؟». روزنامه اصناف، ش171 (13 فروردین1390):4.
- «حقوق و تکالیف خبرنگاران برابر نیست: مسئولیت شخصی خبرنگاران؛ آری یا خیر؟». محسن اسماعیلی، روزنامه همشهری (ضمیمه)، سال19، ش5472 (17 مرداد1390):2.
- «خبر، پشت دیوار چین: پکن به سوی تجارت اخبار گام برمی‌دارد». مریم امیری، روزنامه شرق، ش1223 (28 فروردین1390):7.
- «خیر و شر رسانه‌های جدید: آسیب‌شناسی کارکردهای رسانه در عصر ارتباطات». پریسا جلالی، روزنامه کیهان، ش19927 (26 اردیبهشت1390):5.
- «درباره اخلاق حرفه‌ای: تعامل اخلاق و رسانه». مصطفی یاسینی، روزنامه رسالت، ش7253 (10 اردیبهشت1390):13؛ ش7264 (24 اردیبهشت1390): 6؛ ش 7276 (7 خرداد1390):6؛ ش7286 (21 خرداد1390):6.
-«دهکده جهانی یا جنگل جهانی!!: جهانی شدن و هویت دینی». روزنامه زمان، سال7، ش2012 (19 خرداد1390):9.
- «دین، رسانه و فرهنگ». داود فیرحی، فصلنامه دین و رسانه، سال9، ش97 (بهار1390):87-66.
- «رسانه مسئول است: حریم خصوصی در جامعه رسانه‌ای اهمیت بیشتری پیدا کرده است». میثم توسلی، روزنامه همشهری(ضمیمه)، سال19، ش5432 (30 خرداد1390):3.
- «رسانه مهم‌ترین نقاش تخیلات ماست». پرویز شیخ‌طادی، روزنامه ایران، سال17، ش4869 (29 مرداد1390):20.
- «رسانه‌ها باید به رسالت خود پایبند باشند». جواد آرین‌منش، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1495 (8 مرداد1390):73.
- «رسانه‌های عامه‌پسند؛ ساختار و کارکردها». نادر منصور کیایی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1496 (15 مرداد1390):61-60.
- «رقابت‌ رسانه‌های قدیمی و جدید». طاهره ساعدی، روزنامه همشهری، سال19، ش1270 (25 خرداد1390):8.
- «رونق اخبار با به رسمیت شناختن حقوق خبرنگاران: متأسفانه به مشکلات خبرنگاران توجه کافی نمی‌شود». مسعود عزیزی، روزنامه همشهری(ضمیمه)، سال19، ش5472 (17 مرداد1390):10.
- «زندگی دشوار خبرنگاران: به مناسبت 17 مرداد، روز خبرنگار». علی زمانی، روزنامه آرمان روابط عمومی، ش1688 (17 مرداد1390):7.
- «زیبایی‌شناسی و فلسفه رسانه». حمید اسدی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش147 (خرداد1390):40-36.
- «ساده‌نویسی آری، سطحی‌نویسی خیر: روایت دکتر محمدمهدی فرقانی از رسالت یک رسانه حرفه‌ای عامه‌پسند». میترا فردوسی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1496 (15 مرداد1390): 65-64.
- «سواد رسانه‌ای: بایسته‌ها و ضرورت‌ها». الهام توسلی، روزنامه همشهری، ش 5387 (4 اردیبهشت1390):10.
- «سیاست و نظریه: مناظره یورگن هابرماس و هربرت مارکوزه». ترجمه نادر فتوره‌چی، روزنامه شرق، ش1235 (11 اردیبهشت1390):8.
- «قرائتی با تحلیل گفتمانی- شبکه جنبش‌های مردمی و ارتباطات اسلامی». حسن بشیر، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش10 (اسفند1389):12-11.
- «کندوکاوی پیرامون مهم‌ترین نقش‌ها و چالش‌های رسانه در عصر ارتباطات». گالیا توانگر، روزنامه کیهان، ش19996 (19 مرداد1390):5؛ ش19997(20 مرداد1390):5.
- «گذری کوتاه با علی دهباشی از تاریخ کافه‌نشینی روشنفکران قدیم». محمدجواد سروش، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش10 (اسفند1389):34.
- «نظریه رسانه‌ها». مصطفی قوانلو قاجار، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال14، ش160 (فروردین1390): 51-48.
- «نقدی بر مدیریت متمرکز رسانه‌ها». امیرحسین ‌خان دیزجی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش147 (خرداد1390):130-135.
- «نقش رسانه در صلح اجتماعی». روزنامه ایران، ش4863 (20مرداد1390):12.
- «نگاهی به وسایل ارتباطی از آغاز تاکنون». ناهید خوشنویس، ماهنامه روابط عمومی، ش76 (اردیبهشت1390):37-32.

اینترنت و اطلاع‌رسانی
- «آثار اجتماعی فناوری اطلاعات و ارتباطات و جنگ نرم». ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):3-2.
- «آزادی اطلاعات در حقوق ایران: با وجود گذشت 2 سال از تصویب قانون آزادی اطلاعات، هنوز آئین‌نامه اجرایی آن تهیه نشده است». محسن اسماعیلی، روزنامه همشهری (ضمیمه ‌حقوق)، سال19، ش5399 (19 اردیبهشت1390):2.
- «اجلاس‌های جامعه اطلاعاتی؛ رویکردها و نتایج: در گفت‌وگو با دکتر سیاوش شهشهانی، دکتر حمید شهریاری و دکتر داود زارعیان». جاوید سرایی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):17-4.
- «اطلاع‌رسانی در گذار». حمید کشاورز، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال14، ش161 (اردیبهشت1390):57-52.
- «اطلاع‌رسانی در لحظه وظیفه اصلی شبکه خبر: گزارش پشت صحنه پخش خبری13 شبکه خبر». روزنامه جام‌جم، سال12، ش3161 (4 تیر1390):5.
- «اطلاع‌رسانی، صداقت و بی‌طرفی ضرورت دارد». جلال یحیی‌زاده، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1495 (8 مرداد1390):73.
- «امنیت سایبری در کانون توجه سیاستمداران؛ صف‌آرایی اشرار مجازی». روزنامه شرق، سال8، ش1249 (28 اردیبهشت1390):7.
- «انقلاب دیجیتالی از توهم تا واقعیت». محمود حبیبی، روزنامه شرق، سال8، ش1222 (27 فروردین1390):23-22.
- «انهدام شبکه دین‌ستیز در فضای سایبر». روزنامه جام‌جم، ش3207 (29 مرداد1390):1.
- «اینترنت به منشور حقوق بشر پیوست: انتقاد سازمان ملل از اروپا به خاطر نقض آزادی بیان در فضای سایبر». محمود حبیبی، روزنامه شرق، سال8، ش1265 (18 خرداد1390):8.
- «اینترنت چمدانی چیست؟: فاز جدید جنگ نرم سایبری امریکا علیه ایران». حمید ضیایی‌پرور، روزنامه همشهری، سال19، ش5433 (31 خرداد1390):8.
- «بیماری‌های عصر انفجار اطلاعات». عظیمی مروی، روزنامه خراسان، ش17801 (15 فروردین1390):5.
- «تأثیر استفاده از شبکه اطلاعات جهانی بر هویت دینی–ملی دانش‌آموزان». مهشید ایزدی، کبری قاسمی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):144-121.
- «جامعه اطلاعاتی تحت تأثیر 3 جریان اصلی». روزنامه همشهری، سال19، ش5423 (18 خرداد1390):8.
- «جنگ نرم؛ ویژه جنگ رایانه‌ای». محمدحسین قیاسی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):57-52.
- «چالش رسانه‌های مکتوب با دنیای مجازی». محمدحسین شیخ شعاعی، روزنامه ایران، سال17، ش4803 (8 خرداد1390):19.
- «دسترسی آزاد به اطلاعات مبنای جمهوریت نظام: همة شهروندان محرمند». امید عبدالهیان، روزنامه همشهری(ضمیمه حقوق) ش5399 (19 اردیبهشت1390):5.
- «دسته‌بندی مثبت و منفی بازی‌های رایانه‌ای: کارشناسان معتقدند آگاهی از ساختار هر سرگرمی رایانه‌ای آثار زیانبار آن را در سنین مختلف کاهش می‌دهد». مهدیه شایگان، روزنامه ایران، سال17، ش4818 (29 خرداد1390):16.
- «دیالیکتیک جامعه و اینترنت: سازنده یا ویرانگر». مریم اقدمی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):93-90.
- «راهزنان اینترنتی و مجرمان مجازی: آسیب‌شناسی کارکردهای رسانه در عصر ارتباطات». روزنامه کیهان، ش19928 (27 اردیبهشت1390):3.
- «زندگی مجازی زنان: سایت‌های زنانه و مادرانه بخش بزرگی از دنیای اینترنت را به خودشان اختصاص داده‌اند». فهیمه دوستدار، روزنامه اطلاعات (ضمیمه)، ش25063 (4 تیر1390):2.
- «شلیک با یک کلیک». روزنامه همشهری، سال19، ش5419 (11 خرداد1390):8.
- «شهروندان جهان سوم و انقلاب فناوری اطلاعات». آرش هاشمی، علی حاجی‌بابایی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):103-98.
- «صوفی صومعه اینترنت: در باب دکتر یونس شکرخواه». کریم فیضی، روزنامه اطلاعات (ضمیمه)، ش25111 (2 شهریور1390):1 و3.
- «ضرورت تحقق دولت الکترونیک: با استفاده از فناوری اطلاعات، دولت به شهروندان نزدیک‌تر می‌شود». احمد رنجبر، روزنامه همشهری (ضمیمه حقوق) ش5376 (22 فروردین1390):3.
- «ضرورت گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در مدارس». حمیدرضا محمدبیگی، روزنامه اطلاعات، ش25114 (6 شهریور1390):11.
- «عصر انفجار اطلاعات». روزنامه فرهنگ آشتی، سال9، ش2313 (10 مرداد1390):12.
- «فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحولات نظام آموزش». جاوید سرایی، مانا سرایی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):44-38.
- «کارکرد دوگانه فضای سایبر». مریم سعادت‌منش، روزنامه رسالت، ش7272 (2 خرداد1390):6.
- «کودکان تپل عصر رایانه». آرش نهاوندی، روزنامه همشهری، سال19، ش5415 (7 خرداد1390):8.
- «کودکان را پای بازی رایانه‌ای تنها نگذارید: بازی‌های رایانه‌ای خوب یا بد؟». روزنامه رسالت، سال26، ش7279 (10 خرداد1390):18.
- «مبانی فناوری‌های اطلاعاتی». بهرام مقدمی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):73-70.
- «مدیریت دانش و ارتباطات آن با فناوری اطلاعات». فرشید نمامیان، فاطمه صیدی، ماهنامه عصر فناوری اطلاعات، ش65 (خرداد1390):110-103.
- «مسئله امنیت در فضای مجازی: نگاهی به وضعیت اخلاقی در فضای مجازی». عباس خسروانی، روزنامه رسالت، سال26، ش7372 (2 خرداد1390):6.
- «معماری اطلاعات برای متخصصان اطلاعاتی». ترجمه اکبر مجیدی، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال14، ش162 (خرداد1390):31-29.
- «نقش شبکه جهانی اینترنت و رایانه‌ها در طراحی و اجرای عملیات روانی». محمد بابایی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390): 51-48.
- «نکته‌هایی در آسیب‌شناسی نقد منابع اطلاعاتی». فریبرز درودی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش145 (فروردین1390):15-4.
- «دورود حوزه علمیه به فضای سایبر یک "باید" است: عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با "جوان". یاسمن محمدی، روزنامه جوان، سال13، ش3421 (17 خرداد1390):10.

تبلیغات و روابط عمومی
- «ارتباطات و روابط عمومی». ماهنامه یاران امین، ش67 (اردیبهشت1390):33.
- «ارتباط روابط عمومی و تبلیغات». مسعود صادقی، ماهنامه روابط عمومی، ش78 (شهریور1390):18.
- «ارتباط روابط عمومی و رسانه». حمید ضیایی‌پرور، روزنامه همشهری، سال19، ش5407 (28 اردیبهشت1390):8.
- «الگوی تبلیغی عامل رشد شایعه: نقش روابط عمومی‌ها در جلوگیری یا شیوع شایعات در گفت‌وگو با دکتر اسماعیل قدیمی، مدرس علوم ارتباطات». مریم زمانیان، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1494 (1مرداد1390):69-68.
- «ایوانجلست‌های جنگ‌طلب در ایالات متحده چگونه تبلیغ دینی می‌کنند؟». حمیدرضا ضابط، ماهنامه رادیو، سال8، ش49 (اسفند1388):85-77.
- «برای سودآوری ناگزیر به تبلیغات هستیم: گفت‌وگو با دکتر مسعود کوثری، استاد ارتباطات دانشگاه تهران». رکسانا قمقرایی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1500 (12 شهریور1390):116-117.
- «بررسی حقوقی شایعه‌پردازی در رسانه‌ها: عزیزم! دست اطلاع‌رسانی کن». مصطفی ساجدی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1494 (مرداد1390):73.
- «تأثیر رنگ‌های متفاوت بر تبلیغات». سهیل سرمد سعیدی، راحله صفار، ماهنامه دانش تبلیغات، سال8، ش32 (خرداد1390):19-15.
- «تبلیغات بی‌حساب و کتاب برای فروش بیشتر از رسانه‌ها پخش می‌شود: جایزه میلیاردی برای پرخورها!». محمدرضا هادیلو، روزنامه جوان، سال13، ش3389 (17 اردیبهشت1390):7.
- «تبلیغات در عصر کنونی و رسالت ما از منظر امام خمینی(ره)». محمود شاه‌شرقی، ماهنامه دانش تبلیغات، سال8، ش32 (خرداد1390):47-46.
- «تبلیغ اخلاق و اخلاق تبلیغ». مصطفی یاسینی، روزنامه رسالت، سال26، ش7330 (15 مرداد1390):6.
- «تحقیق روابط عمومی نوین در ایران، موانع و راهکارها». موسی کاظم‌زاده، فصلنامه تحقیقات روابط عمومی، سال9، ش 59-58 (فروردین1390):64-46.
- «تعهدات رسانه‌ها و تبلیغات بازرگانی: رسانه در خصوص تبلیغات چه تعهدی به شهروندان دارد؟». روزنامه همشهری(ضمیمه)، سال19، ش5417 (9 خرداد1390):16.
- «تلاش برای دور شدن از شیوه سنتی: همایش روابط عمومی الکترونیک برگزار شد». طاهره ساعدی، روزنامه همشهری، سال19، ش5413 (4 خرداد1390):8.
- «تکنولوژی‌های کاربردی روابط عمومی الکترونیک». حمیده میرزا حسینی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش 146 (اردیبهشت1390):69-66.
- «تلقی نادرست از روابط عمومی را چگونه درمان کنیم؟». میرزابابا مطهری‌نژاد، ماهنامه روابط عمومی، ش77 (تیر1390):3-2.
- «تیغ خوش ‌نقش تبلیغات: نگاهی به حضور هنرمندان و ورزشکاران دنیا در تبلیغات تجاری». زویا چراغی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش9 (بهمن1389):63-62.
- «چرا شایعات را باور می‌کنیم؟: بررسی مکانیسم روانی پذیرش شایعه». رضا جمیلی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1494 (1 مرداد 1390):72.
- «چه کسی واقعاً به اصول و ضوابط اخلاقی نیاز دارد؟». گیتی هورمند، فصلنامه روابط عمومی، سال9، ش 59-58 (فروردین1390):121-120.
- «دائره‌المعارف روابط عمومی». صبا نوروزی، ماهنامه کتاب ماه کلیات، سال14، ش162 (خرداد1390):20-18.
- «درباره اخلاق تبلیغ: بشارت و انذار؛ روش عمومی تبلیغ». مصطفی یاسینی، روزنامه رسالت، سال26، ش7342 (29 مرداد1390):6.
- «راهنمای مدیران به سمت بازاریابی و تبلیغات». ماهنامه چاپ و تبلیغات، سال3، ش25 (تیر1390):42.
- «راه‌های بررسی قدرت افکار عمومی در ایران». علیرضا سعیدآبادی، روزنامه رسالت، ش7242 (28 فروردین1390):5.
- «رسانه باید همه طرف‌ها را داشته باشد: سخن‌های حرکت در مسیر اقناع در گفت‌وگو با دکتر علی ‌اصغر کیا». هفته‌نامه سروش، سال33، ش1489 (28 خرداد1390):69-68.
- «روابط عمومی از آغاز تا امروز». یوسف ظهیری، ماهنامه روابط عمومی، ش77 (تیر1390):47-44.
- «روابط عمومی الکترونیک در فضای سایبر». محمدمحمدی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):75-74.
- «روابط عمومی، بایدها و نبایدها». روزنامه همشهری، ش5401 (21 اردیبهشت1390):8.
- «روابط عمومی پاسخ‌گویی و مشتری‌مداری». مهرشاد کاکاسلطانی، ماهنامه روابط عمومی، ش78 (شهریور1390):40.
- «روابط عمومی: تاریخچه، اصول، مفاهیم و کاربرد». سید ابوالفضل حبیبی، فصلنامه تحقیقات روابط عمومی، سال9، ش 58-58 (فروردین1390):45-37.
- «روابط عمومی حرفه‌ای قابل احترام». هوشمند سفیدی، ماهنامه تحقیقات روابط عمومی، سال9، ش58 و59 (فروردین1390):8.
- «روابط عمومی در ایران باستان». فاروق صفی‌زاده، ماهنامه روابط عمومی، ش77 (تیر1390):43-39.
- «روابط عمومی در ایران». روزنامه اطلاعات (ضمیمه)، ش2034 (31 اردیبهشت1390):2.
- «روابط عمومی در 5 دقیقه». سیدحسین قوامی، ماهنامه روابط عمومی، ش74 (اردیبهشت1390):31-30؛ ش77 (تیر1390)35 -34؛ ش78 (شهریور1390):36.
- «روابط عمومی در هر جامعه‌ای باید متناسب با فرهنگ، سبک و شیوه آن جامعه فعالیت کند». امیر لعلی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش9 (بهمن1389):35-31.
- «روابط عمومی». ماهنامه زائر، ش197 (اردیبهشت1390):46؛ ش200 (مرداد1390):46.
- «روابط عمومی موضوعی». زهرا حرفتی، ماهنامه روابط عمومی، ش76 (اردیبهشت1390):53-46.
- «روابط عمومی و خلاقیت». میترا داودی، ماهنامه روابط عمومی، ش78 (شهریور1390):12.
- «روابط عمومی و مکتب رفتارگرایی». مارینا دولتی، ماهنامه روابط عمومی، ش78 (شهریور1390):58.
- «روابط عمومی‌ها، بلندگوی تبلیغاتی مدیران یا پاسخ‌گویان به افکار عمومی». روزنامه خراسان، ش17837 (27 اردیبهشت1390):3.
- «روابط عمومی‌ها چه وظیفه‌ای دارند؟». محمد صمدی، ماهنامه نامه اتاق بازرگانی، ش3 (خرداد1390):9.
- «روابط عمومی‌ها محتاج استانداردسازی؛ به انگیزه روز ملی ارتباطات و روابط عمومی». مجید زندی، روزنامه جمهوری اسلامی، ش9181 (27 اردیبهشت1390):7.
- «روابط عمومی یا روابط عمومی خصوصی، مسأله این است». روزنامه زمان، ش1988 (20 اردیبهشت1390):4.
- «شایعه و کارکردهای روان‌شناختی آن». روزنامه زمان، سال7، ش1999 (2 خرداد1390):9.
- «شایعه، یاریگر جنگ روانی: فقدان یا ابهام خبر، زمینه‌ساز پخش شایعه است». علی‌اکبر رضایی، روزنامه رسالت، ش7231 (15 فروردین1390):19.
- «طرح سایت جامع روابط عمومی در یک سازمان». ماهنامه روابط عمومی، ش78 (شهریور1390):4.
- «ضرورت تبلیغات دینی از رسانه‌های نوین». روزنامه زمان، سال7، ش2521 (1 تیر1390):9.
- «عملیات روانی ارتباط مستقیمی با افکار عمومی جامعه دارد». روزنامه رسالت، ش7306 (15 تیر1390):16.
- «عوامل شکست بازاریابی». ماهنامه چاپ و تبلیغات، سال2، ش34 (خرداد1390):52-48.
- «غفلت رسانه ملی از تأثیرات فرهنگی آگهی‌های بازرگانی: آگهی‌های بازرگانی صرفاً پدیده‌های اشتهاربرانگیز تجاری نیستند». روزنامه جوان، سال13، ش3460 (5 مرداد1390):10.
- «فرایند اقناع و قدرت رسانه: در رسانه‌های جهان چه خبر است؟». فرزاد مرادی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1489 (28 خرداد1390):71-79.
- «فروش مخاطب عام به آگهی‌دهنده!: گفت‌وگو با دکتر تژا میرفخرایی». رضا جمیعی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1496 (15 مرداد1390):63-62.
- «فلش بکی به زندگی و فعالیت‌های دکتر نطقی». ماهنامه روابط عمومی، ش77 (تیر1390):38-36.
- «فناوری رسانه‌ای، در خدمت تبلیغ دین؟: ضرورت تلفیق روش‌های سنتی تبلیغ با فناوری روز در گفت‌وگو با کارشناسان». روزنامه قدس، سال24، ش6727 (1 تیر1390):10.
- «قواعد جدید بازاریابی و روابط عمومی». سعید هاشمی، دوماهنامه توسعه مهندسی بازار، ش20 (شهریور1390): 58.
- «کارگزاران روابط عمومی و روزنامه‌نگاران مهم‌ترین رکن دیپلماسی عمومی». سمیرا سلطانی، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش9 (بهمن1389):30-28.
- «گزارشی از نخستین کنفرانس تبلیغات و فروش». مسعود صادقی ماهنامه روابط عمومی، ش76 (اردیبهشت1390):29-18.
- «محورهای تبلیغی رسانه‌های غربی بر ضد ایران». حمیدرضا اسماعیلی، روزنامه کیهان، ش19925 (24اردیبهشت1390):8.
- «مراقب شایعات باشید!: نگاهی به رابطه خبرنگاری شهروندی و شایعه در بستر شبکه‌های اجتماعی». میترا فردوسی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1494 (1 مرداد1390):67-65.
- «مس رسانه و اکسیر اقناع». عباس رضایی ثمرین، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1489(28 خرداد1390):66.
- «مشارکت‌پذیری رسانه، شاه بیت اقناع: سیری در آخرین تحولات عرصه رسانه در عصر جدید». رضا جمیلی، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1489 (28 خرداد1390):72.
- «مصائب روابط عمومی‌ها». محمود ترابیان، ماهنامه مدیریت ارتباطات، ش10 (اسفند1389):14-13.
- «نحوه اطلاع‌رسانی روابط عمومی‌ها در زمان بحران». سحر محمدپور، ماهنامه راه ابریشم، ش118 (اردیبهشت1390):47.
- «نقش راهبردی روابط عمومی در مهندسی فرهنگی و اقتصادی». فصلنامه تحقیقات روابط عمومی، سال9، ش59-58 (فروردین1390):113-109.
- «نقش روابط عمومی و رسانه در هدفمندی یارانه‌ها». روزنامه همشهری، سال19، ش5390 (7 اردیبهشت1390):8.
- «واقعیت ایران با تبلیغات رسانه‌های غربی بسیار متفاوت است: یک تحلیل‌گر روسی پس از سفر به ایران». روزنامه کیهان، ش19985 (6 مرداد1390):14.
- «وبلاگ منبری جدید برای تبلیغ: نگاهی به ضرورت استفاده طلاب از فناوری‌های نوین». روزنامه قدس، سال124، ش6662 (14 فروردین1390):10.
- «یادداشت‌های مدیرمسئول در مورد ششمین همایش روابط عمومی الکترونیک (روابط عمومی با ابزارهای الکترونیکی». مسعود صادقی، ماهنامه روابط عمومی، ش77 (تیر1390):33-17.
- «یک مدل تلفیقی انتخاب رسانه‌ها در ارتباطات راهبردی روابط عمومی». آناکلیوا، فصلنامه تحقیقات روابط عمومی، ش59-58 (فروردین1390):17-9.

جنگ نرم
- «آموزش و پرورش خط مقدم مقابله با جنگ نرم». روزنامه رسالت، ش7313 (23 تیر1390):6.
- «اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در انگلستان: گزارشی از انجمن مسلمانان انگلیس». ترجمه مینا خدادادی، ماهنامه رادیو، سال8، ش49 (اسفند1388):96-86.
- «اسلام و رسانه‌ها». ترجمه مرضیه رفعتی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش147 (خرداد1390):81-77.
- «اسلام‌هراسی یا اسلام‌گرایی». ماهنامه پیام انقلاب، ش46 (اردیبهشت1390):44.
- «افسران جوان جبهه جنگ نرم(منشور)». روزنامه کیهان، ش19955 (31 خرداد1390):12.
- «امروز مهم‌ترین و اصلی‌ترین هدف جنگ نرم دشمنان، مراکز آموزشی است: طراحی گسترده دشمنان در شبکه‌های اجتماعی». روزنامه جام‌جم، ش3189 (8 مرداد1390):2.
- «ایجاد ارتش 20 میلیونی در عرصه جنگ نرم ضروری است». روزنامه کیهان، ش19965 (13 تیر1390):11.
- «ایران در جنگ نرم با امریکا پیروز شد: معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی با اشاره به تحولات منطقه». روزنامه ایران، ش4762 (20 فروردین1390):3.
- «ایران ضرورت مبارزه با اسلام‌هراسی را گوشزد کرد». روزنامه رسالت، ش7253 (10 اردیبهشت1390):21.
- «بسیج میدان‌دار اصلی جنگ نرم است». روزنامه رسالت، ش7329 (13 مرداد1390):18.
- «بصیرت عمومی جامعه در مقابله با جنگ نرم دشمن باید افزایش یابد: سردار فضلی». روزنامه رسالت، ش7354 (15 شهریور1390):1.
- «بهانه‌ای دیگر برای اسلام‌هراسی». رضا فرخی، روزنامه کیهان، ش19924 (22 اردیبهشت1390):10.
- «بن‌لادن قهرمان اسلام‌هراسی». روزنامه شرق، ش1237 (13 اردیبهشت1390):7.
- «بیداری اسلامی تا قلب اروپا». محمد ناظمی، روزنامه رسالت، ش7261 (20 اردیبهشت1390):2.
- «پدافند نرم: ابعاد و راهکارهای مقابله با جنگ نرم از دیدگاه مقام معظم رهبری». صالح اسکندری، روزنامه رسالت، ش7300 (7 تیر1390):3.
- «تبعیت از فرمایشات رهبری چراغ راه عبور از شرایط سخت جنگ نرم: نائب رئیس مجلس». روزنامه کیهان، ش. 2002 (20 شهریور1390):3.
- «جایگاه برنامه‌ریزی در جنگ نرم». رضا فرجی، روزنامه جوان، سال13، ش3395 (14 اردیبهشت1390):11.
- «جبهه فعال سایبری در جنگ نرم علیه ایران: تحولات امریکایی- صهیونیستی علیه ایران در نبرد سایبری، دستاورد ملموسی نصیب آنان نکرده است». ارسلان مرشدی، روزنامه جام‌جم، ش3100 (21 فروردین1390):10.
- «جلوه‌ها و نمودهای اسلام‌هراسی در اروپا؛ رویکردهای نئومحافظه‌کار و لیبرال». محمدرضا مجیدی، محمد مهدی صادقی، فصلنامه مطالعات انقلاب اسلامی، ش24 (بهار1390):303.
- «جنگ روانی فتنه‌گران و گروه انحرافی: توطئه‌ اصول‌گرایی ناب و اصول‌گرایان نایاب». روزنامه رسالت، ش7300 (7 تیر1390):1.
- «جنگ نرم؛ براندازی نرم در کشورهای معادل». عقیل حسین‌زاده، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):61-58.
- «"جنگ نرم" تازه امریکا علیه ایران کلید خورد». روزنامه رسالت، ش7329 (13 مرداد1390):21.
- «جنگ نرم». دوماهنامه فرهنگیان بسیجی، ش27 (فروردین و اردیبهشت1390):28.
- «جنگ نرم». سیدمحمدرضا مصطفوی، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش 146 (اردیبهشت1390):113-108.
- «جنگ نرم، صورت و سیرت انقلاب اسلامی». سیدعلی مرتضوی امامی، فصلنامه نامه پژوهش فرهنگی، ش12 (زمستان1389):125.
- «جنگ نرم و ابعاد آن در مبارزه با جمهوری اسلامی». ماهنامه پیام انقلاب، ش49 (مرداد1390):52.
- «جوانان، قربانی نحله‌های انحرافی». عقیل ملکی‌فر، روزنامه رسالت، ش7361 (23 شهریور1390):24.
- «حضور انقلابی در صحنه جنگ نرم». محمدرضا متانت، روزنامه رسالت، ش7337 (11 مرداد1390):7.
- «حمله به دکترین مقاومت ایران». حمیدرضا اسماعیلی، روزنامه کیهان، ش 19908 (3 اردیبهشت1390):8.
- «خبرنگاران ایران، پاک‌ترین خبرنگاران دنیا هستند». روزنامه جام‌جم، ش3199 (19 مرداد1390):5.
- «خبرنگاران متعهد سربازان خط مقدم جبهه جنگ نرم هستند». روزنامه رسالت، ش7332 (17 مرداد1390):2.
- «خرافات ابزار دشمن در جنگ نرم». زینب فتاحی نیسیانی، فصلنامه رشد آموزش معارف اسلامی، ش81 (تابستان1390):36.
- «دفاعی مقدس در برابر جنگ نرم». شاداب عسگری، ماهنامه صف، ش366 (خرداد1390):56.
- «دولت سوئد میزان اسلام‌هراسی را ارزیابی می‌کند». روزنامه فرهنگ آشتی، ش2223 (21 فروردین 1390):9.
- «رادیکالیسم سبز و تحریک عواطف مردم». حمیدرضا اسماعیلی، روزنامه کیهان، ش19904 (29 فروردین1390):8.
- «راه‌اندازی جبهه فرهنگی اسلامی برای مقابله با جنگ نرم دشمنان». روزنامه کیهان، ش 19988 (10 مرداد1390):3.
- «راهکارهای مقابله». محمدجواد امین مقدسی، روزنامه رسالت، ش7236 (21 فروردین1390):6.
- «راهی برای مواجهه با ناتوی فرهنگی: "نقد و نظریه‌پردازی در عرصه فرهنگ" در گفت‌وگو با دکتر بهمن دری (معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)». روزنامه ایران، ش4817 (25 خرداد1390):22.
- «رسانه‌سازی اتاق‌های فکر امریکایی، نمایی از جنگ نرم». مهسا ماه‌پیشانیان، فصلنامه رسانه، سال21، ش81 (بهار1389): 104-187.
- «رسانه‌ها در میانه میدان جنگ نرم». روزنامه رسالت، ش7252 (8 اردیبهشت1390):6.
- «سازمان ملل اهانت به قرآن کریم در امریکا را محکوم کند محمد خزاعی در نامه‌ای به بان ‌کی مون خواستار شد». روزنامه ایران، ش4752 (7 فروردین1390):2.
- «سناریوخوانی جنگ نرم: قرارهای فیس‌بوکی نقشه جدید دشمن». روزنامه رسالت، ش7339 (25 مرداد1390):1.
- «شکست امریکا در عرصه جنگ نرم قطعی است: جلیلی». روزنامه کیهان، ش20019 (19شهریور1390):14.
- «عوامل شکل‌گیری اسلام‌هراسی». روزنامه رسالت، ش7308 (18 تیر 1390):7.
- «غرب به‌ اجای اسلام‌ستیزی گفتگوی ادیان را محور همکاری قرار دهد». روزنامه رسالت، ش7239 (24 فروردین1390):24.
- «غرب و دامن زدن به مسئله اسلام‌هراسی». روزنامه رسالت، ش7312 (22 تیر1390):8.
- «غفلت خواص، آتشی بر جان مظلومان جهان». علی شیرازی، روزنامه کیهان، ش. 2002 (20 شهریور1390):12.
- «غفلت سرد و جنگ گرم دشمن». روزنامه کیهان، ش19969 (18 تیر1390):12.
- «طرحی برای مقابله با اسلام‌هراسی در امریکا». روزنامه ایران، ش4805 (9 خرداد1390):6.
- «طراحی‌های دشمنان در شبکه‌های اجتماعی برای فتنه‌انگیزی». روزنامه رسالت، ش7324 (8 مرداد1390):3.
- «طلبه باید رسانه باشد». مهدی بهرامی، روزنامه قدس، ش6662 (14 فروردین1390):10.
- «فتنه با جنگ نرم مترادف است». محمدتقی مصباح یزدی، روزنامه کیهان، ش19986 (8 مرداد1390):8.
- «فتنه در عصر غیبت». فرشته محیطی، روزنامه کیهان، ش19974 (23 تیر1390):6.
- «فرار امریکا از رسوایی گودالوپ2». روزنامه کیهان، ش19948 (22 خرداد1390):14.
- «فرصت‌ها و تهدیدهای رسانه ملی در جنگ نرم». روزنامه کیهان، ش19936 (5 خرداد1390):10.
- «فناوری‌های جدید ارتباطی و جنگ نرم». سیدرضا نقیب‌السادات، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):37-26.
- «فناوری‌های قدرت در جنگ نرم». سیدجلال دهقانی فیروزآبادی». فصلنامه مطالعات راهبردی، ش51 (بهار1390):5.
- «قرآن‌سوزی به کدامین دلیل جناب تری جونز؟!». علی جوادی، روزنامه رسالت، ش7243 (29 فروردین1390):3.
- «کالبدشکافی جنگ نرم». روزنامه کیهان، ش20010 (6 شهریور1390):14؛ ش20012 (8 شهریور1390):14.
- «کتاب اندیشه: رسانه‌ها و اسلام‌هراسی». روزنامه جام‌جم، ش3106 (28 فروردین1390):11.
- «گسترش سریع اسلام‌هراسی در سطح اروپا». پیه اسکوبار، ماهنامه پرسمان، ش104 (شهریور1390):38.
- «مدیرعامل خبرگزاری فارس مطرح کرد: 3 پروژه جدید دشمن در سال90». روزنامه رسالت، ش7241 (27 فروردین1390):3.
- «منابع قدرت نرم: درباره جنگ نرم». رضا جاودان، روزنامه رسالت، ش7325 (9 مرداد1390):6.
- «موج فتنه از جنگ جمل تا جنگ نرم». رضا جاودان، روزنامه رسالت، ش7277 (8 خرداد1390):6.
- «نظریه‌پرداز ترورهای سیاه در ایران». حمیدرضا اسماعیلی، روزنامه کیهان، ش19900 (24 فروردین1390):8.
- «نقدی بر عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی». علی ماهرالنقش، روزنامه کیهان، ش20023 (23 شهریور1390):12.
- «هدف اصلی جنگ نرم در اختیار گرفتن کنترل ذهن جوانان است». روزنامه کیهان، ش20000 (24 مرداد1390):3.

جنگ و رسانه
- «امریکا و بهره‌برداری از دیپلماسی عمومی». عارف بهرامی، روزنامه رسالت، ش7341 (27 مرداد1390):6.
- «احیای روابط با اروپا در دستور کار است: بارامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه». کتایون مانی، روزنامه جام‌جم، ش3196 (16 مردا1390):7.
- «ارتقای "دیپلماسی رسانه‌ای" در دستور کار وزارت خارجه». روزنامه ایران، ش4799 (2 خرداد1390):3.
- «امنیت اجتماعی و تأثیر آن بر امنیت ملی ایران». عنایت‌اله یزدانی، زهرا صادقی، ماهنامه مهندسی فرهنگی، سال3، ش40-39 (فروردین- اردیبهشت1389):64-48.
- «بازیگران رسانه‌ای و مشروعیت بخشی». احمد میرعابدینی، روزنامه شرق (ضمیمه)، سال8، ش 1278 (4 تیر1390):26-25.
- «پژاک: سری در غرب و دمی در قندیل (نگاه)». محمد صرفی، روزنامه کیهان، ش19990 (12 مرداد1390):12.
- «تأملی پیرامون تهدیدات نرم غرب علیه اسلام: از ناتوی نظامی تا ناتوی فرهنگی». مصطفی انصافی، روزنامه کیهان، ش20017 (16شهریور1390):12.
- «تجلی رگه‌های تروریسم در فضای مجازی: برای تروریسم رایانه‌ای در گفت‌وگو با دکتر بهزاد رضوی». آیسان طوفان، روزنامه همشهری(ضمیمه)، سال19، ش5489 (7 شهریور1390):9-8.
- «تحولات منطقه و مأموریت رسانه‌های غربی-عربی». اکبر صفری، روزنامه کیهان، سال70، ش19956 (1 تیر1390):12.
- «تقویت دیپلماسی رسانه‌ای ایران در امریکای لاتین با راه‌اندازی تلویزیون هیسپن». روزنامه کیهان، ش9944 (17 خرداد1390):3.
- «تکنیک‌های جنگ رسانه‌ای: جنگ‌ها و مداخلات اقتصادی و سیاسی؛ همراه با زمینه‌سازی‌های رسانه‌ای». علی‌اکبر رضایی، روزنامه رسالت، سال26، ش7325 (9 مرداد1390):19.
- «توهم به سبک العربیه». حمیدرضا اسماعیلی، روزنامه کیهان، ش19930 (29 اردیبهشت1390):8.
- «تهدید نرم در قاب رسانه». مصطفی انصافی، روزنامه ایران، سال17، ش4803 (8 خرداد1390):19.
- «جبهه فعال سایبری در جنگ نرم علیه ایران: تحرکات امریکایی- صهیونیستی علیه ایران در نبرد سایبری دستاورد ملموسی نصیب آنان نکرده است». ارسلان مرشدی، روزنامه جام‌جم، ش.310 (21 فروردین1390):10.
- «جنگ جهانی امریکا با اسلحه رسانه». رضا مهرعطا، روزنامه جوان، سال15، ش38 (اردیبهشت1390):131-122.
- «جنگ رسانه‌ای». مهدی فرجی برزگر، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، سال15، ش146 (اردیبهشت1390):131-122.
- «جنگ گرم در فضای سایبر: وقتی امریکا حملات مجازی را با اقدام نظامی پاسخ می‌دهد». رضا مهرعطا، روزنامه جوان، سال13، ش3468 (15 مرداد1390):8.
- «جنگ نرم علیه ایران از فضای سایبر: چگونه مخالفان، سیاست تغییر رژیم را در فضای مجازی دنبال می‌کنند». رضا میرعطا، روزنامه جوان، سال13، ش3469 (16 مرداد1390):8.
- «جهانی شدن پیام: دیپلماسی رسانه‌ای». الهام توسلی، روزنامه همشهری، ش5398 (18 اردیبهشت1390):10.
- «چرخش‌های قدرت: تأملی پیرامون دگردیسی‌های مفهوم قدرت». مصطفی انصافی، روزنامه همشهری، سال19، ش5477 (23مرداد1390):10.
- «حمله همه جانبه با سلاح تصویر: نگاهی به پوشش خبری حمله به عراق در شبکه‌های خبری غرب». رضا فرخی، روزنامه کیهان، ش9891 (14 فروردین 1390):10.
- «خواب شوم بی.بی.سی برای بیداری اسلامی: تکاپوی بی.بی.سی برای تولید مجموعه مستند زندگی پیامبر اعظم». ایرج فتح‌اللهی، روزنامه سیاست روز، سال11، ش2824(2 تیر1390):13.
- «دیپلماسی پارلمانی: دست پنهان سیاست». مریم هدیه‌لو، روزنامه جام‌جم، ش3094 (14 فروردین1390):10.
- «دیپلماسی، تعامل با دولت و رسانه‌ها در گفتگو با علاالدین بروجردی: دیپلماسی عرصه آزمون و خطا نیست». ابراهیم ترقی‌نژاد، هفته‌نامه سروش، سال33، ش1496 (15 مرداد1390):73-71.
- «دیپلماسی رسانه‌ای ایران در حقوق بشر فعال‌تر شود: سال‌هاست قطعنامه‌های مختلفی علیه ایران صادر شده است اما این قطعنامه‌ها تأثیری بر ملت ایران ندارد». روزنامه جام‌جم، ش3102 (23 فروردین1390):10.
- «دیپلماسی رسانه‌ای: تحلیلی بر نقش رسانه‌ها در روابط بین‌الملل». روزنامه ایران، ش4803 (7 خرداد1390):22.
- «دیپلماسی رسانه‌ای چگونه حاصل می‌شود». روزنامه شرق، ش1267 (21 شهریور1390):3.
- «دیپلماسی، روزنامه شرق، ش1314 (17 مرداد1390):3.
- «دیپلماسی عمومی و الگوی اسلامی آن». مسعود اخوان کاظمی، پروانه عزیزی، فصلنامه رسانه، ش 4 (زمستان 1388): 196.
- «دیپلماسی فرهنگی به عنوان شکلی از ارتباطات بین‌المللی». مارتا راینچسکا، فصلنامه تحقیقات روابط عمومی، سال9، 59-58 (فروردین 1390):89-78.
- «ژانر سیاسی؛ ابزاری برای جنگ نرم». هفته‌نامه سروش، ش1491(11 تیر1390):54.
- «سایبر تروریسم عبور از جنگ نرم». محمد تقوی، روزنامه جام‌جم، ش7321(4 مرداد1390):10.
- «سپر دفاع موشکی ناتو؛ تهدیدی جدی علیه ایران». روزنامه دنیای اقتصاد، ش2409 (27 تیر1390):6.
- «سیاست خارجی تهاجمی در دام انفعال». سیده آمنه موسوی، روزنامه اعتماد، ش2247 (6 شهریور1390):3.
- «شارلاتان‌های خاکستری». محمد ایمانی، روزنامه کیهان، ش9964 (12 تیر1390):2.
- «شکست دیپلماسی رسانه‌های فارسی زبان امریکا علیه ایران». روزنامه رسالت، ش7242 (28 فروردین1390):21.
- «ماهواره‌های فارسی زبان و رویکرد جدید جنگ نرم امریکا علیه ایران». ماهنامه پیام انقلاب، ش50 (شهریور1390):60.
- «نگاهی به پیوند سیاست و رسانه در غرب عروسک‌های خیمه ‌شب‌بازی». رضا فرخی، روزنامه کیهان، ش19993 (16 مرداد1390):10.

Skip Navigation Links